- Producent
- Rebel
- Seria
- Zamki Burgundii
- Dział
gry planszowe
- Kategorie sklep
-
- Kategorie świat
- kościane (Dice)
rozbudowa terytorium (Territory Building)
Średniowiecze (Medieval)
- Kod producenta
- 5902650614383
- Numer katalogowy
- 5468
- Mechanika
- bonusy na koniec gry (End Game Bonuses)
budowanie wzorców (Pattern Building)
gra zespołowa (Team-Based Game)
heksy (Hexagon Grid)
kolejność tury: oparta na statystyce (Turn Order: Stat-Based)
pokrycie siatki (Grid Coverage)
rzucanie kostką (Dice Rolling)
układanie kafli/kafelków (Tile Placement)
wariant solo (Solo / Solitaire Game)
zbieranie zestawów (Set Collection)
zmienny start (Variable Set-up)
- Wydanie
-
- Instrukcja
-
- Wiek
-
od 12
lat
- Liczba graczy
-
od 1 do 4
osób
- Czas gry
-
od 70 do 120
min.
- Rok premiery
-
2019
- Rok wydania
-
2019
- Autor
-
Stefan Feld
- Nazwa oryginalna
-
The Castles of Burgundy
- Ocena na BGG
-
8.47
- Poziom trudności
-
2.98
na 5
- Pudełko zawiera
-
--- Komponenty z gry podstawowej:
164 sześciokątne żetony włości,
42 kwadratowe żetony towarów (po 7 w każdym z 6 kolorów),
24 srebrne monety,
26 kwadratowych żetonów robotników,
12 żetonów bonusowych (po 1 małym i 1 dużym w każdym z 6 kolorów),
4 żetony 100/200 punktów (po 1 w każdym z 4 kolorów graczy),
8 znaczników graczy (po 2 w każdym z 4 kolorów graczy),
9 kości (po 2 w każdym z 4 kolorów graczy oraz 1 biała),
1 plansza (dwustronna),
16 plansz graczy (po 4 z numerami 1 i 2 oraz po 1 z numerami od 3 do 10),
4 dwustronne planszetki pomocy.
--- Komponenty z dodatków:
4 dodatkowe żetony włości,
6 dodatkowych plansz graczy (od 11a do 11f): Posterunki graniczne,
9 dodatkowych żetonów włości: Białe zamki,
5 dodatkowych żetonów włości: Karczmy,
12 dodatkowych kafli: Szlaki handlowe,
8 dodatkowych plansz graczy (po 2 sztuki 12a1 i 12a2 oraz 12b1 i 12b2): Gra drużynowa,
2 dodatkowe plansze graczy (13a i 13b): Wariant solo,
18 żetonów tarcz: Tarcze.
- Pudełko wymiary
- 22 x 31 x 7 cm
- Waga około
- 1.85 kg
Zdjęcia gry pochodzą z serwisu BoardGameGeek, mają one tylko i wyłącznie charakter poglądowy szeroko rozumianej gry a nie konkretnego produktu.
Zdjęcia mogą przedstawiać modyfikacje gry, dodatki, rożne wersje lub rozwinięcia, różniące się od oferowanego produktu.
XV wiek, dolina Loary. Wpływowi książęta walczą o dominację, rozszerzając swoje włości o kolejne, przyległe tereny. Zakładają osady, rozwijają szlaki handlowe, a także eksploatują okoliczne złoża srebra – wszystko po to, by prześcignąć pozostałych.
Podczas rozgrywki uczestnicy wcielają się w możnych poszerzających swoje posiadłości. Każdy z graczy dysponuje własną planszą terenów, które może stopniowo zajmować, dzięki umiejętnemu wykorzystaniu dostępnych możliwości. Wyniki rzutów kośćmi będą wskazywały nam możliwe opcje, jednak to do nas należy decyzja, które z nich ostatecznie wybierzemy.
Na czym to polega?
W swojej turze gracz rzuca dwiema kośćmi. Następnie każdą z nich przyporządkowuje do jednej z czterech wybranych akcji:
- Pozyskanie płytki terenu z pola odpowiadającego wartości wybranej kości.
- Umieszczenie płytki terenu na obszarze odpowiadającym wartości wybranej kości.
- Dostarczenie towarów o numerze odpowiadającym wartości wybranej kości.
- Pozyskanie robotników, którzy pozwalają zmienić wynik na kościach.
W ten sposób niezależnie od tego, jakie wyniki na kościach uzyskamy, zawsze możemy zrobić coś, co przyniesie nam punkty. Kluczem do zwycięstwa jest podejmowanie dobrych decyzji i łączenie efektów umieszczanych na planszy obszarów.
Co wyróżnia edycję specjalną?
Zamki Burgundii: BIG BOX to nie tylko odświeżony design. W specjalnie przygotowanym pudełku, oprócz gry podstawowej, znajdziemy zestaw rozszerzeń, które dodatkowo urozmaicą naszą rozgrywkę:
- 4 dodatkowe żetony włości (Most, Robotnicy, Żuraw oraz Gęsi), które mieszamy z żetonami włości w stosach w odpowiednich kolorach.
- Posterunki graniczne, czyli nowe plansze graczy wyposażone w elementy, które należy ze sobą łączyć żetonami włości.
- Białe zamki, które mieszamy z żetonami włości. Pozwalają na wykonywanie dodatkowych akcji.
- Karczmy, które kupujemy tak, jak żetony z czarnego magazynu i które służą do zapełniania regionów bez dodatkowych efektów.
- Szlaki handlowe, które modyfikują system sprzedaży towarów.
- Gra drużynowa, umożliwiająca rozgrywkę dwóm dwuosobowym zespołom.
- Wariant solo.
- Tarcze, czyli bardzo cenne elementy, które dodajemy do żetonów zamków na naszej planszy, modyfikujące zasady punktowania, pojemność magazynów, liczbę akcji itp.