Obrazek gra planszowa Terraformacja Marsa (edycja Gra Roku)
Rebel

-23%

Cena nowej
  169.90 PLN 219.95 PLN
Najniższa cena z 30 dni: 169.90 PLN
Rabat 0 %
Ostatnie sztuki

Produkt dostępny w sklepie
Dodaj do koszyka

Koszty dostawy
0.00 PLN - Darmowa dostawa InPost: paczkomat 24/7 !!! (>390pln)
0.00 PLN - Darmowa dostawa Kurier: DHL !!! (>390pln)
0.00 PLN - Odbiór osobisty (Warszawa)
17.90 PLN - InPost: paczkomat 24/7
26.90 PLN - Kurier: DHL
32.90 PLN - Kurier: UPS
60.00 PLN - Poczta Polska: Pocztex Ekspres 24
Terraformacja Marsa (edycja Gra Roku) Terraformacja Marsa (edycja Gra Roku) Terraformacja Marsa (edycja Gra Roku) Terraformacja Marsa (edycja Gra Roku) Terraformacja Marsa (edycja Gra Roku)
Planszowa gra roku (Polska) Gra Roku ZaawansowanaPlanszowa gra roku (Polska) Gra Roku Nagroda GłownaDeutscher Spiele Preis (Niemcy) Familien-/Erwachsenenspiel Liczba osób, które chcą mieć tę grę: 85

Produkty rekomendowane dla Ciebie

Huang - Zestaw Figurek
Brak
  229.00 PLN
JENGA - bezbarwna duża
Brak
  35.00 PLN 39.99 PLN
Jest to samodzielna. Inne produkty z tej serii Terraformacja Marsa >>
Powiązane: Koszulki Rebel (63,5x88 mm) CCG 100 sztuk Koszulki Rebel (63,5x88 mm) CCG Premium 100 sztuk
Producent
Rebel
Seria
Terraformacja Marsa
Dział

gry planszowe

Kategorie sklep

dla 1 osoby

ekonomiczne

kosmos

zarządzanie ręką

Kategorie świat
ekonomiczne (Economic)
fantastyczno naukowe (Science Fiction)
kosmos (Space Exploration)
produkcja (Industry / Manufacturing)
rozbudowa terytorium (Territory Building)
Środowisko (Environmental)
Kod producenta
5901549927900
Numer katalogowy
3070
Mechanika
bonusy na koniec gry (End Game Bonuses)
dobieranie (Drafting)
dochód (Income)
drzewo technologi (Tech Trees / Tech Tracks)
heksy (Hexagon Grid)
kolejność tury: progresywna (Turn Order: Progressive)
kontrakty (Contracts)
odmienne zdolności graczy (Variable Player Powers)
ogrodzenie (Enclosure)
oznakowania (Tags)
punkty zwycięstwa jako zasób (Victory Points as a Resource)
układanie kafli/kafelków (Tile Placement)
wariant solo (Solo / Solitaire Game)
zabieranie (negatywna interakcja) (Take That)
zarządzanie ręką (Hand Management)
zbieranie zestawów (Set Collection)
zmienny start (Variable Set-up)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 12 lat
Liczba graczy
od 1 do 5 osób
Czas gry
od 120 do 120 min.
Edycja
2
Rok premiery
2016
Rok wydania
2016
Autor
Jacob Fryxelius
Nazwa oryginalna
Terraforming Mars
Ocena na BGG
8.41
Pozycja na BGG
4
Poziom trudności
3.25 na 5
Pudełko zawiera
instrukcja
plansza
5 planszy graczy
233 karty
400 znaczników
80 kafelków
Pudełko 29.5 x 29.5 x 7.5 cm
Pudełko wymiary
29.5 x 29.5 x 7.5 cm
Waga około
1.71 kg
Terraformacja Marsa (edycja Gra Roku)
  169.90 PLN 219.95 PLN
Terraformacja Marsa - Znaczniki Crafters
  20.90 PLN 24.90 PLN
Terraformacja Marsa - Znaczniki terraformacji
  9.90 PLN 11.90 PLN
Terraformacja Marsa - Hellas i Elysium
  39.90 PLN 49.95 PLN
Terraformacja Marsa - Kolonie
  76.90 PLN 99.95 PLN
Terraformacja Marsa - Niepokoje
  83.90 PLN 109.00 PLN
Terraformacja Marsa - Preludium
  54.90 PLN 69.95 PLN
Terraformacja Marsa - Wenus
  68.90 PLN 89.95 PLN
Terraformacja Marsa: Amazonis i Vastitas
  75.90 PLN 99.95 PLN
Terraformacja Marsa: Automa
  89.90 PLN 119.95 PLN
Terraformacja Marsa: Preludium 2
  53.90 PLN 69.95 PLN
Terraformacja Marsa: Tytuły i nagrody
  45.90 PLN 59.95 PLN
Terraformacja Marsa: Utopia i Cimmeria
  53.90 PLN 69.95 PLN
Koszulki Rebel (63,5x88 mm) CCG 100 sztuk
liczba opakowań: 3
liczba pojedynczych sztuk: 233
  7.90 PLN 9.90 PLN
Koszulki Rebel (63,5x88 mm) CCG Premium 100 sztuk
liczba opakowań: 3
liczba pojedynczych sztuk: 233
  12.90 PLN 14.95 PLN
Planszowa gra roku (Polska)
Planszowa gra roku (Polska) (Gra Roku Zaawansowana)
2017 (miejsce 1)
Planszowa gra roku (Polska)
Planszowa gra roku (Polska) (Gra Roku Nagroda Głowna)
2017 (miejsce 1)
Deutscher Spiele Preis (Niemcy)
Deutscher Spiele Preis (Niemcy) (Familien-/Erwachsenenspiel)
2017 (miejsce 1)
 
Zdjęcia gry pochodzą z serwisu BoardGameGeek, mają one tylko i wyłącznie charakter poglądowy szeroko rozumianej gry a nie konkretnego produktu.
Zdjęcia mogą przedstawiać modyfikacje gry, dodatki, rożne wersje lub rozwinięcia, różniące się od oferowanego produktu.

"Obwieszczenie o terraformacji:

Rząd Ziemi został powołany w 2174 roku i od samego początku, przez niemal półtora wieku, nieustannie dążył do osiągnięcia globalnej jedności i pokoju. Naszą misją było stać się uniwersalnym dla całej ludzkości narzędziem kształtowania lepszego jutra.

Ziemia jest przeludniona, a jej zasoby się kurczą. Dziś stoimy przed wyborem: cofnąć się cywilizacyjnie albo ruszyć w przestrzeń kosmiczną i znaleźć dla naszej rasy nowy dom. W związku z tym nasz kurs jest jasny – musimy zmienić Marsa w zdatną do życia planetę.

Terraformacja Marsa to przedsięwzięcie tak wielkie, że wymagać będzie wspólnego wysiłku całej ludzkości. W tym celu Rząd Ziemi powoła Komitet Terraformacji i wprowadzi globalny podatek. Wszystkie korporacje i przedsiębiorstwa, które udzielą nam swojej pomocy, zostaną przez Komitet hojnie wynagrodzone. Wierzymy, że wybrane przez nas środki i metody zaowocują w przyszłości nowym domem dla naszych potomków. Dziękujemy wszystkim za uwagę!"

– Levi Uken, rzecznik Rządu Światowego, 16 stycznia 2315 roku

Ludzkość rozpoczęła ekspansję w Układzie Słonecznym. Na Marsie założono już kilka niewielkich kolonii. Ich mieszkańcy są odgrodzeni od naturalnego środowiska straszliwie zimnej, suchej i niemal pozbawionej atmosfery planety.

Zwiększenie odsetka imigracji z Ziemi wymaga terraformacji Marsa, czyli dostosowania jego środowiska, aby ludzie mogli w nim przeżyć bez sprzętu ochronnego i aby zminimalizować śmiertelność w wyniku drobnych wypadków. W związku z tym Rząd Ziemi zdecydował się wesprzeć każdą organizację, która przyczyni się do tego wiekopomnego dzieła.

Hojne dofinansowanie przyciąga gigantyczne korporacje, które pragną zwiększyć swój udział w rynku i stać się najbardziej wpływowymi podmiotami realizującymi projekt terraformacji. Ujarzmienie Czerwonej Planety to dla wielu szansa na oszałamiający sukces.

Na czym to polega?

Terraformacji Marsa gracz obejmie kontrolę nad jedną z korporacji i jako jej zarząd będzie kupować i zagrywać karty opisujące różne projekty inwestycyjne. Zazwyczaj projekty będą bezpośrednio lub pośrednio przyczyniać się do procesu terraformacji, mogą też jednak być przedsięwzięciami biznesowymi innego rodzaju.

Aby wygrać, gracz musi osiągnąć wysoki Współczynnik Terraformacji (WT) i zdobyć dużo Punktów Zwycięstwa (PZ). WT gracza wzrasta za każdym razem, kiedy podniesie on jeden ze Wskaźników Globalnych (Temperaturę, poziom Tlenu lub liczbę Oceanów). Od WT zależy podstawowy dochód gracza, a także jego podstawowy wynik.

W miarę przebiegu procesu terraformacji gracze będą mogli realizować coraz większą liczbę projektów. Dodatkowe PZ można zdobyć za wszystko, co przyczyni się do zwiększenia panowania ludzkości nad Układem Słonecznym, na przykład za zakładanie miast, budowę infrastruktury lub ochronę środowiska.

Czas odmierza się w Pokoleniach.

  • Gracze rozpoczynają każde Pokolenie od fazy kolejności,
  • następnie przechodzą do fazy badań naukowych, podczas której zdobywają nowe karty.
  • fazie akcji gracze wykonują kolejno po 1 albo 2 akcje. Gracze odbywają swoje tury do momentu, aż wszyscy spasują.
  • fazie produkcji gracze produkują Zasoby (zgodnie z poziomami produkcji zaznaczonymi na swoich planszach) i otrzymują dochód wynikający z WT.

Na głównej planszy znajdują się tory: Temperatury, poziomu Tlenu, Współczynników Terraformacji i Pokoleń. W trakcie rozgrywki na mapie powierzchni planety gracze będą umieszczać kafelki Oceanu, Zieleni i Miasta. Na planszy znajduje się również lista podstawowych projektów dostępnych dla wszystkich graczy, a także tytuły i nagrody, o które gracze mogą rywalizować.

Gra dobiegnie końca, gdy na Marsie będzie dostatecznie dużo Tlenu, aby móc nim oddychać (14%), dostatecznie dużo oceanów, aby wytworzyć pogodę przypominającą ziemską (9), i gdy temperatura będzie znacznie wyższa od 0°C (+8°C). Wtedy życie na Marsie, choć dalekie od komfortowego, stanie się możliwe!

Zwycięzcą zostanie gracz, który na koniec gry będzie mieć najwięcej PZ. Na PZ gracza składają się jego: WT, kafelki na planszy, zdobyte nagrody, uzyskane tytuły, a także PZ z zagranych kart.