Obrazek gra planszowa Pięć Klanów (edycja polska)
Rebel

-24%

Cena nowej
  175.90 PLN 229.95 PLN
Najniższa cena z 30 dni: 175.90 PLN
Rabat 0 %
Ostatnie sztuki

Produkt dostępny w sklepie
Dodaj do koszyka

Koszty dostawy
0.00 PLN - Darmowa dostawa InPost: paczkomat 24/7 !!! (>390pln)
0.00 PLN - Darmowa dostawa Kurier: DHL !!! (>390pln)
0.00 PLN - Odbiór osobisty (Warszawa)
17.90 PLN - InPost: paczkomat 24/7
26.90 PLN - Kurier: DHL
32.90 PLN - Kurier: UPS
60.00 PLN - Poczta Polska: Pocztex Ekspres 24
Liczba osób, które chcą mieć tę grę: 52

Produkty rekomendowane dla Ciebie

Zagadkopis III.
Brak
  19.00 PLN 24.99 PLN
Double Deck Holder 200+ XL - White
  25.00 PLN 29.95 PLN
Jest to samodzielna. Inne produkty z tej serii Pięć Klanów >>
Powiązane: Koszulki Rebel (44x68 mm) Mini European 100 sztuk Koszulki Rebel (80x80 mm) Wyvern 100 sztuk Koszulki Rebel (44x68 mm) Premium Mini European 100 sztuk
Producent
Rebel
Seria
Pięć Klanów
Dział

gry planszowe

Kategorie sklep

bliski wschód

fantasy

niezależne językowo

strategiczne

zwierzęta

Kategorie świat
arabia (Arabian)
fantasy (Fantasy)
mitologiczne (Mythology)
Kod producenta
824968841105
Numer katalogowy
3307
Mechanika
bonusy na koniec gry (End Game Bonuses)
kolejność tury: aukcje (Turn Order: Auction)
licytacja (Auction/Bidding)
licytacja ograniczona (Constrained Bidding)
mankala (Mancala)
odmienne zdolności graczy (Variable Player Powers)
plansza modułowa (Modular Board)
punkty zwycięstwa jako zasób (Victory Points as a Resource)
siatka kwadratowa (Square Grid)
ukryte punkty zwycięstwa (Hidden Victory Points)
zabieranie (negatywna interakcja) (Take That)
zbieranie zestawów (Set Collection)
zmienny start (Variable Set-up)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 13 lat
Liczba graczy
od 2 do 4 osób
Czas gry
od 40 do 80 min.
Rok premiery
2014
Rok wydania
2021
Autor
Bruno Cathala
Nazwa oryginalna
Five Tribes
Ocena na BGG
7.78
Pozycja na BGG
74
Poziom trudności
2.85 na 5
Pudełko zawiera
worek drewnianych pionków (16 żółtych, 18 czerwonych, 18 niebieskich, 18 zielonych i 20 białych)
96 monet zwycięstwa
54 karty surowców
30 płytek Sultanatu Naqala
22 karty Dżinów
12 palm
10 pałaców
5 kart kolejności w turze
2 zestawy znaczników (11 wielbłądów i 2 znaczniki tur)
2 zestawy znaczników (8 wielbłądów i 1 znacznik tury)
1 instrukcja
1 tor punktacji
1 znacznik licytacji
1 znacznik kolejności w turze
Pudełko 29.5 x 29.5 x 7.5 cm
Pudełko wymiary
29.5 x 29.5 x 7.5 cm
Waga około
1.4 kg
Pięć Klanów (edycja polska)
  175.90 PLN 229.95 PLN
Pięć Klanów: Kaprysy Sułtana
  92.90 PLN 119.95 PLN
Pięć Klanów: Rzemieślnicy Naqali
  76.90 PLN 99.95 PLN
Koszulki Rebel (44x68 mm) Mini European 100 sztuk
liczba opakowań: 1
liczba pojedynczych sztuk: 55
  8.00 PLN 9.90 PLN
Koszulki Rebel (44x68 mm) Premium Mini European 100 sztuk
liczba opakowań: 1
liczba pojedynczych sztuk: 54
  12.00 PLN 14.95 PLN
Koszulki Rebel (80x80 mm) Wyvern 100 sztuk
liczba opakowań: 1
liczba pojedynczych sztuk: 22
  8.90 PLN 11.95 PLN
 
Zdjęcia gry pochodzą z serwisu BoardGameGeek, mają one tylko i wyłącznie charakter poglądowy szeroko rozumianej gry a nie konkretnego produktu.
Zdjęcia mogą przedstawiać modyfikacje gry, dodatki, rożne wersje lub rozwinięcia, różniące się od oferowanego produktu.

Twoja karawana przekroczyła granicę Krainy Tysiąca i Jednej Nocy i dotarła do legendarnego Sułtanatu Naqali. Od wielu lat tron państwa-miasta pozostaje pusty, bowiem szanowany sułtan opuścił ten świat bezpotomnie. Wróżbici przepowiedzieli jednak przybycie nieznajomych, którzy, wpływając na pięć klanów, stoczą walkę o kontrolę nad osławioną krainą. Czy to właśnie Ty wypełnisz proroctwo? Okiełznaj pradawne dżiny i pokieruj pięcioma klanami, a Sułtanat może być Twój!

Pięć Klanów to strategiczna gra z modularną planszą, w której wcielamy się w obcokrajowców przybywających do legendarnego państwa-miasta Naqali. Manipulując tytułowymi klanami, a także biorąc na służbę prastare dżiny, będziemy próbowali zdobyć wpływy w mieście. Zwycięży osoba, która zdobędzie najwiecej punktów z dóbr zgromadzonych podczas gry, zebranych płytek oraz pozyskanych sojuszników.

Na czym to polega? 

Na początku każdej rundy wszyscy gracze biorą udział w licytacji, by ustalić kolejność rozgrywania akcji. Walutą są złote monety cenny surowiec, którym warto gospodarować rozważnie. Po ustaleniu kolejności, uczestnicy będą kolejno rozgrywali swoje tury według następujących kroków:

  1. Gracz wybiera płytkę, na której znajdują się jeszcze jakieś figurki członków klanów. Następnie zabiera z tej płytki wszystkie figurki i rozpoczyna nimi wędrówkę na sąsiednie płytki, na każdej z nich pozostawiając po 1 figurce, dopóki te nie skończą się.
  2. Gdy gracz zakończy ruch członkami klanów, bierze do ręki figurkę, którą umieścił na ostatniej płytce, wraz ze wszystkimi figurkami tego samego koloru znajdującymi się już na tej płytce przed wykonaniem ruchu.
  3. Jeśli po zabraniu z płytki wszystkich figurek danego koloru nie pozostanie na niej żadna figurka, gracz natychmiast obejmuje kontrolę nad daną płytką – zaznacza to, umieszczając na niej jednego ze swoich wielbłądów. Na koniec gry gracze otrzymają punkty za płytki, na których znajdują się ich wielbłądy.
  4. Po zakończeniu ruchu gracz przechodzi do wykonania akcji wynikającej z rodzaju figurek, które ma w ręce. Każda z nich reprezentuje jeden z klanów o indywidualnych cechach i zdolnościach, które przyniosą graczowi punkty zwycięstwa na koniec gry. 
  5. Po zakończeniu akcji klanów gracz przechodzi do wykonania akcji wynikającej z rodzaju płytki, na której zakończył ruch. Podobnie jak w przypadku klanów, każdy z terenów ma swoje własne działanie opisane w instrukcji. 

W ten sposób gracze wykonują naprzemiennie swoje akcje aż do momentu, gdy któremuś z nich zabraknie wielbłądów lub sytuacja na planszy uniemożliwi ruch członkami klanów. 

Dlaczego pokochasz tę grę?

  • Pięć Klanów to rozbudowana, wielowymiarowa planszówka, która oferuje graczom wiele różnych dróg do zwycięstwa. Mnogość opcji dostępnych już na początku sprawia, że za każdym razem mamy przed sobą zupełnie nowe wyzwanie. 
  • Dzięki różnym dostępnym opcjom w każdej turze mamy szansę na wykonanie opłacalnego ruchu. Nawet jeśli nie do końca wszystko pójdzie zgodnie z tym, co zaplanowaliśmy, będziemy mieli wiele innych szans do wykorzystania.
  • Gra Bruno Cathali to niezwykle oryginalne spojrzenie na planszówki typu worker placement. Zamiast zajmować miejsca odpowiednimi pionkami, kluczowe jest zdejmowanie ich z planszy i przemieszczanie. Ta innowacyjna mechanika zmusza graczy do zmiany sposobu myślenia o budowaniu strategii!