Obrazek gra planszowa Pięć Klanów (edycja polska)

-28%

Cena nowej
  166.90 PLN 229.95 PLN
Najniższa cena z 30 dni: 166.90 PLN
Rabat 0 %
Ostatnie sztuki

Produkt dostępny w sklepie
Dodaj do koszyka

Koszty dostawy
0.00 PLN - Darmowa dostawa InPost: paczkomat 24/7 !!! (>390pln)
0.00 PLN - Darmowa dostawa Kurier: DHL !!! (>390pln)
0.00 PLN - Odbiór osobisty (Warszawa)
14.90 PLN - InPost: paczkomat 24/7
24.90 PLN - Kurier: DHL
36.90 PLN - Kurier: UPS
45.00 PLN - Poczta Polska: Pocztex Ekspres 24
Liczba osób, które chcą mieć tę grę: 45

Produkty rekomendowane dla Ciebie

Pięć Klanów: Rzemieślnicy Naqali
  71.90 PLN 99.95 PLN
Pięć Klanów: Kaprysy Sułtana
  84.90 PLN 119.95 PLN
Great Western Trail: Argentyna
  209.90 PLN 289.95 PLN
Res Arcana
  114.90 PLN 159.95 PLN
Jest to samodzielna gra. Inne produkty z tej serii Pięć Klanów >>
Powiązane: Koszulki Rebel (44x68 mm) Mini European 100 sztuk Koszulki Rebel (80x80 mm) Wyvern 100 sztuk Koszulki Rebel (44x68 mm) Premium Mini European 100 sztuk
Producent
Rebel
Seria
Pięć Klanów
Dział

gry planszowe

Kategorie sklep

bliski wschód

fantasy

niezależne językowo

strategiczne

zwierzęta

Kategorie świat
arabia (Arabian)
fantasy (Fantasy)
mitologiczne (Mythology)
Kod producenta
824968841105
Numer katalogowy
3307
Mechnika
bonusy na koniec gry (End Game Bonuses)
kolejność tury: aukcje (Turn Order: Auction)
licytacja (Auction/Bidding)
licytacja ograniczona (Constrained Bidding)
mankala (Mancala)
odmienne zdolności graczy (Variable Player Powers)
plansza modułowa (Modular Board)
punkty zwycięstwa jako zasób (Victory Points as a Resource)
siatka kwadratowa (Square Grid)
ukryte punkty zwycięstwa (Hidden Victory Points)
zabieranie (negatywna interakcja) (Take That)
zbieranie zestawów (Set Collection)
zmienny start (Variable Set-up)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 13 lat
Liczba graczy
od 2 do 4 osób
Czas gry
od 40 do 80 min.
Rok premiery
2014
Rok wydania
2021
Autor
Bruno Cathala
Nazwa oryginalna
Five Tribes
Ocena na BGG
7.78
Pozycja na BGG
74
Poziom trudności
2.85 na 5
Pudełko zawiera
worek drewnianych pionków (16 żółtych, 18 czerwonych, 18 niebieskich, 18 zielonych i 20 białych)
96 monet zwycięstwa
54 karty surowców
30 płytek Sultanatu Naqala
22 karty Dżinów
12 palm
10 pałaców
5 kart kolejności w turze
2 zestawy znaczników (11 wielbłądów i 2 znaczniki tur)
2 zestawy znaczników (8 wielbłądów i 1 znacznik tury)
1 instrukcja
1 tor punktacji
1 znacznik licytacji
1 znacznik kolejności w turze
Pudełko 29.5 x 29.5 x 7.5 cm
Pudełko wymiary
29.5 x 29.5 x 7.5 cm
Waga około
1.4 kg
Pięć Klanów (edycja polska)
  166.90 PLN 229.95 PLN
Pięć Klanów: Kaprysy Sułtana
  84.90 PLN 119.95 PLN
Pięć Klanów: Rzemieślnicy Naqali
  71.90 PLN 99.95 PLN
Koszulki Rebel (44x68 mm) Mini European 100 sztuk
liczba opakowań: 1
liczba pojedynczych sztuk: 55
  8.00 PLN 9.90 PLN
Koszulki Rebel (44x68 mm) Premium Mini European 100 sztuk
liczba opakowań: 1
liczba pojedynczych sztuk: 54
  12.00 PLN 14.95 PLN
Koszulki Rebel (80x80 mm) Wyvern 100 sztuk
liczba opakowań: 1
liczba pojedynczych sztuk: 22
  8.90 PLN 11.90 PLN
 
Zdjęcia gry pochodzą z serwisu BoardGameGeek, mają one tylko i wyłącznie charakter poglądowy szeroko rozumianej gry a nie konkretnego produktu.
Zdjęcia mogą przedstawiać modyfikacje gry, dodatki, rożne wersje lub rozwinięcia, różniące się od oferowanego produktu.

Okiełznaj Dżiny Naqali!

Przemierzając krainę 1001 Nocy, Twoja karawana zatrzymuje się w osławionym Sułtanacie Naqala. Sędziwy już Sułtan nagle zmarł, a miejsce po nim pozostaje wolne. Wyrocznie przepowiedziały, że na ziemie przybędzie ten, który zgromadzi poparcie wszystkich Pięciu Klanów i to on zajmie miejsce zmarłego władcy.

Czy dasz radę wypełnić przepowiednię i przejąć władze nad Sułtanatem Naqala?

Potężne Dżiny

W tej strategicznej grze gracze będą musieli podejmować wiele ważnych decyzji, które wymagają od nich więcej niż od standardowych gier typu worker-placement. Wszystko stąd, że tym razem robotnicy znajdują się od razu na planszy, a naszym zadaniem jest ich sprawne i efektywne przemieszczanie.

  

Oazy, wioski, targowiska i wiele różnorodnych miejsc tylko czeka, aż przybędą do nich nowi pracownicy - członkowie plemion. A to jak, kiedy i gdzie ich przeniesiesz wpływa bezpośrednio na to, czy wygrasz, czy raczej poniesiesz klęskę.

  • Wezyrowie - zbierając ich przed sobą otrzymasz dodatkowe punkty na koniec gry,
  • Starszyzna - również zapewniają punkty, ale pozwalają także przywoływać do pomocy potężnych Dżinów,
  • Kupcy - wracają z powrotem do woreczka zapewniając karty zasobów,
  • Budowniczowie - wracają z powrotem do woreczka zapewniając monety,
  • Zabójcy - wracają z powrotem do woreczka zabijając pionki na planszy lub zgromadzone przez innych graczy.

  

Planując zwycięską strategię nie możesz zapominać o potężnych magicznych istotach - Dżinach. Jeżeli Ty ich nie wykorzystasz, to przeciwnicy z pewnością użyją ich potężnych mocy i doprowadzą do Twojej zguby. Zawsze miej ich na oku, jeżeli rzeczywiście liczysz na przejęcie Sułtanatu.

Drewniane pionki

Pięć Klanów to gra z bardzo wysoką jakością komponentów, jasną i przejrzystą instrukcją i mechaniką, która oferuje wiele dróg prowadzącch do zwycięstwa. Przemieszczanie pionków nie tylko wpływa na to, czy Ty otrzymasz punkty, ale także zmienia ustawienie planszy dla przeciwników. Często trzeba zastanowić się nad tym, czy warto zrobić coś dla siebie, czy tym razem zrobić coś przeciwko innym.

Pięć Klanów to arcyciekawa gra, którą zaprojektował Bruno Cathala, mający na swoim koncie wiele fantastycznych tytułów - CykladyShadows over CamelotMr. JackaMałego Księcia i Abyss.