- Producent
- Rebel
- Seria
- Alchemicy
- Dział
gry planszowe
- Kategorie sklep
-
- Kategorie świat
- dedukcyjne (Deduction)
fantasy (Fantasy)
rozszerzenia (Expansion for Base-game)
- Kod producenta
- 5902650610576
- Numer katalogowy
- 3315
- Mechanika
- planowanie akcji (Action Drafting)
rozmieszczanie robotników (Worker Placement)
wybieranie kart (Card Drafting)
zapamiętywanie (Memory)
zarządzanie ręką (Hand Management)
- Wydanie
-
- Instrukcja
-
- Wiek
-
od 14
lat
- Liczba graczy
-
od 2 do 4
osób
- Czas gry
-
od 110 do 130
min.
- Rok premiery
-
2016
- Rok wydania
-
2023
- Autor
-
Matúš Kotry
- Ocena na BGG
-
8.42
- Poziom trudności
-
4.58
na 5
- Pudełko zawiera
-
Kapitał Początkowy (20 kart początkowych, karta replikatora, trochę żetonów książek),
Duży Ruch (więcej żetonów książek, nowa tabela dedukcji, 6 plansz pól kolejności),
Królewska Encyklopedia (dwustronna plansza encyklopedii, kafel stypendium encyklopedycznego, 16 żetonów składników, 4 białe pieczęcie bez gwiazdek, 4 dodatkowe pieczęcie ze srebrną gwiazdką),
Projekt "Golem" (plansza badań nad golemem, plansza rozszerzenia, plansza ze skrótem punktacji, 2 karty artefaktów, 3 kafle konferencji, plansza artefaktów spod lady, 4 karty przysług [dworzanie], 4 dodatkowe flakoniki, 16 żetonów aprobaty, 24 żetony raportu, 4 nowe tabelki dedukcji, 6 kafli nastroju króla, 12 żetonów książek, kafel raportu z postępów)
- Pudełko wymiary
- 29.5 x 29.5 x 4.5 cm
- Waga około
- 1000 g
Zdjęcia gry pochodzą z serwisu BoardGameGeek, mają one tylko i wyłącznie charakter poglądowy szeroko rozumianej gry a nie konkretnego produktu.
Zdjęcia mogą przedstawiać modyfikacje gry, dodatki, rożne wersje lub rozwinięcia, różniące się od oferowanego produktu.
Nad czym pracują moi koledzy po fachu? Od wielu tygodni siedzą zamknięci w swoich laboratoriach i tylko sporadycznie składają potajemne wizyty w królewskiej bibliotece. Czy to możliwe, że również pracują nad rozwiązaniem królewskiej zagadki? Głupcy! Wzory chemiczne, których szukają w królewskiej encyklopedii, zostały napisane przeze mnie!
Tylko ja znam prawdziwą naturę korzenia mandragory i tylko mi uda się ożywić królewskiego golema!
W Królewskim Golemie znajdują się tak naprawdę 4 rozszerzenia:
- Dzięki Kapitałowi Początkowemu gracze będą mieć okazję dopasować początkowe zasoby swoich laboratoriów do własnych potrzeb.
- Rozszerzenie Duży Ruch sprawi, że każda runda będzie inna, bo za każdym razem na polach kolejności pojawią się nowe nagrody (i nowe koszty!).
- Królewska Encyklopedia to zupełnie nowy obszar do publikacji badań.
- Wreszcie sam Projekt "Golem", który postawi przed graczami nie lada wyzwanie – będą musieli ożywić istotę ulepioną z gliny i magii.
Kapitał Początkowy i Duży Ruch nadają się dla początkujących graczy, Królewska Encyklopedia dla zaznajomionych z grą podstawową, a Projekt "Golem" dla graczy zaawansowanych, szukających nowego dedukcyjnego wyzwania.
Wszystkie cztery rozszerzenia można łączyć w dowolny sposób - oprócz Projektu "Golem", z którego należy korzystać wraz z Królewską Encyklopedią.
Jesteście gotowi wznieść się na wyżyny alchemicznego rzemiosła?