-32%
Czas Seta to dodatek do Tekhenu, rozbudowanej, ciężkiej euro gry autorstwa słynnych Daniele’a Tascini’ego (Teotihuacan, Tzolkin, Przygody Marco Polo) i Dávida Turczi’ego (Anachrony, Tawantinsuyu). W czasach, kiedy Egipt urósł do potęgi, jego władcy wyglądają poza swoje granice. Set, bóg wojny, nakazuje wysłać wojska do dalekiej ziemi Kannan i zmierzyć się z potężnym imperium Hetytów. Czas Seta w znaczącym stopniu rozwija elementy gry podstawowej, wprowadzając nową akcję boga Seta wraz z osobną planszą, trzy nowe kolory Kości, a także niespotykane dotąd meeple Wojowników i Kapłanów. Dodatek czyni z Tekhenu grę o wiele bardziej interakcyjną, gdyż gracze rywalizować będą w wyścigu o podbój zagranicznych terytoriów, czerpiąc z nich liczne korzyści oraz nowe sposoby punktowania. Na zajętych ziemiach kluczowym okaże się wykorzystanie Kapłanów, którzy pozwolą przejąć kontrolę nad nowym rodzajem kart — Artefaktami. W Czasie Seta ważną jak nigdy okaże się umiejętność odpowiedniego balansowania pomiędzy akcjami poszczególnych Bogów.
Do tego kroku przygotowywano się od dawna. Gospodarka, polityka, społeczeństwo — wszystko pracowało dla potęgi Egiptu i ku chwale Seta. Teraz nadszedł czas na zebranie owoców — krwawych owoców. Ogromne armie znad Nilu maszerują w kierunku żyznych ziem Kanaanu, nad którymi swe panowanie rozpościera imperium Hetytów. Do czasu. Starcie jest nieuniknione, a zwycięstwo pewne. Tak przynajmniej nam się wydaje.
Wykonując akcję Seta, użyjecie osobnej planszy służącej do podbojów. Nie bierzecie wówczas kości spod Obelisku, lecz korzystacie z Szarych Kości na planszy Seta. Pamiętajcie, że wszystkie te Kości są Nieczyste! Kiedy weźmiecie Szarą Kość, wybierzcie region odpowiadający jej wartości, a następnie umieśćcie na nim pierwszy z lewej Budynek ze swojej planszy Gracza. Ponieważ wysyłanie wojsk do obcych krain nie jest pokojowym działaniem, po każdej takiej akcji musicie umieścić 1 żeton Krwi na Nieczystej szalce na swojej planszy.
Czas Seta wprowadza trzy nowe rodzaje kości: Czerwone, Niebieskie i 1 Zieloną. Wszystkie one nie mają ścianek 1 i 6, dlatego mogą być modyfikowane przez Skrybów tylko w granicach 2-5, wszystkie też nie mogą być użyte do produkcji Surowców. Czerwonych i Niebieskich kości możemy użyć do wykonania akcji dowolnego Boga, z tym że zawsze są one Nieczyste. Kiedy używamy kości Czerwonej, otrzymujemy tylu Wojowników, ile wskazuje jej wartość; analogiczna sytuacja zachodzi z Kapłanami w przypadku kości Niebieskich. Z kolei Kość Zielona jest zawsze Czysta i może zostać użyta do akcji każdego Boga z wyjątkiem Anubisa.
W Czasie Seta pojawia się nowy rodzaj kart — Artefakty. Kiedy podczas przygotowania do gry i w fazie Maat wybieracie karty Przeznaczenia, możecie zamiast ich zakupić karty Artefaktów, opłacając je Kapłanami. Artefakty nie przynoszą żadnych natychmiastowych korzyści, ale w przyszłości będziecie mogli ich użyć do wywołania jednorazowych lub stałych efektów. I tak na przykład niektóre karty Artefaktów pozwolą wam dobrać więcej kart Dekretów, inne umożliwią za darmo wykonanie akcji danego Boga, a jeszcze inne zwiększą waszą produkcję.
Atuty: