Czarodzieje i czarownice, szykuje się najważniejszy egzamin!
„Szkoła Alchemii” to prestiżowa uczelnia, którą udało Ci się skończyć. Tylko… czy uzyskasz dyplom z wyróżnieniem? Zależy to od tego z jakim wynikiem ukończysz egzamin! Uwaga! Tytuł „Największego Alchemika” otrzyma tylko jeden z absolwentów.
Z przetasowanej talii gry „Szkoła Alchemii” rozdajemy uczestnikom 4 karty (od 2 do 6 osób), a kolejne 4 odkrywamy na stole. Z reszty tworzymy stos dobierania. W swojej turze każdy gracz dobiera kartę i może się podjąć innej akcji. Pierwszą opcją jest stworzenie eliksiru z komponentów leżących na stole (za każdą wykonaną recepturę, stworzoną miksturę i przywołaną istotę otrzymujemy punkty!). Wszystko co potrzebujemy do stworzenia danej rzeczy jest zaznaczone na karcie jako receptura! Drugą jest rzucenie jednego z trzech czarów, które pozwalają nam stworzyć Potężne Mikstury, zapewniający spory zastrzyk punktowy. Trzecią opcją jest wyłożenie karty „z ręki” na stół. Jeśli składnika wykładanego jeszcze nie ma na stole- otrzymujemy 1 punkt. Gra „Szkoła Alchemii” kończy się w momencie wyczerpania się talii dobierania. Wygrywa osoba z największą ilością punktów.
Najlepiej połączony temat gry z mechaniką! Alchemia zawsze była nauką o łączeniu i przemienianiu materiałów, co manipulacja kartami świetnie oddaje. Sporo kombinacji, możliwości i zależności, a małe pudełeczko zapewnia mobilność, więc rozgrywkę możemy przeprowadzić w każdych warunkach! Niestety do „Szkoły Alchemii” wkradł się bubel- wydawca bardzo przeprasza za błędy w niektórych nazwach. Proszę „Napój Telepatii” rozumieć jako „Eliksir Telepatii”, „Napój Latania” jako „Eliksir Lotu”. Błąd ten wprowadza nieznaczne zamieszanie, ale nijak nie przeszkadza w czerpaniu radości z rozgrywki!