-24%
Do królestwa Xidit przybywają najpotężniejsi czarodzieje!
Spotkają się w sercu lasu Argos by wziąć udział w legendarnym turnieju o tytuł Arcymaga! Nie liczy się tutaj brutalna siła, śmiercionośne zaklęcia czy pogrążenia przeciwnika. Żeby wygrać uczestnicy muszą wykazać się prawdziwym kunsztem magicznym. Czarodzieje wystawiają się przez trzy lata na działanie pór roku i próbują jak najlepiej potrafią wykorzystać potencjał drzemiący w zmieniającej się pogodzie.
„Pory Roku (Seasons)” to szybka gra karciano-kościana dla dwóch do czterech graczy wydana w magicznym, wręcz bajkowym klimacie. Rozgrywka dzieli się na dwa etapy. Pierwszy to Preludium podczas którego uczestnicy wybierają po 9 kart mocy, pomogą one magom w trakcie Turnieju. Następnie z tych 9 kart wybiera się jedną, a pozostałe przekazuje graczowi po lewej. Z otrzymanych kart (od gracza po prawej) dobieramy kolejną i te które zostały znowu przekazujemy dalej. Czynność powtarzamy do momentu, aż w ten sposób zgromadzimy 9 kart. Teraz otrzymane karty dzielimy na 3 grupy, tak, by na każdy rok turnieju przypadały 3 karty mocy- na powstałe stosiki kładziemy żetony roku drugiego i trzeciego.
Drugi etap gry „Pory Roku (Seasons)” to Turniej. Na środku stołu kładziemy tor punktacji (symbolizuje posiadaną liczbę kryształów) oraz kalendarz odmierzający upływ czasu. Jeden czarny znacznik kładziemy na polu „Rok I”, a drugi na „Miesiąc I”. Obok planszy tworzymy bank energii, ze wszystkich żetonów energii (każdego żywiołu) i stos kart dobieranych uformowany z kart odrzuconych podczas Preludium. Teraz najmłodszy gracz rozpoczyna turniej Pór Roku! Rzuca kośćmi w kolorze panującej pory roku (w ilości o 1 większej od liczby graczy) i wybiera z nich jedną. Potem w kolejności gracze wybierają po kostce dla siebie, tak by na koniec została tylko jedna. Kostki określają akcje jakie czarodziej może wykonać (dostrajając się do pory roku). Symbolami oznaczono jaki żywioł udało się czarodziejowi okiełznać i ile żetonów energii żywiołu dostanie. Możliwe jest też wylosowanie przemiany posiadanej energii w kryształy (czyli punktów zwycięstwa), bezpośrednie zdobycie tych kryształów lub dociągnięcie karty mocy. Kostki mogą też zwiększać Moc maga pozwalając mu przywołać (wyłożyć na stół) kartę, oczywiście po spożytkowaniu żetonów energii wymaganych przez kartę. W jednej turze można wyłożyć i wykorzystać dowolność ilość akcji i kart byle by mag dysponował odpowiednią ilością żetonów energii. Zastanów się więc czy korzystniej Ci aktywować karty czy może przeistoczyć energię w kryształy? Wygra ten, kto po upływie trzeciego roku zgromadzi ich najwięcej! Kostka która po została pokazuje o ile miesięcy przesunie się znacznik na planszy kalendarza.
Przepiękne, szczegółowe ilustracje i klimat gry pozwalają oderwać się od szarej rzeczywistości. Szybka rozgrywka, przystępne zasady sprawią, że gra sprawi radość i starszym i młodszym. Chociaż „Pory Roku (Seasons)” nie doczekały się jeszcze rozszerzeń w języku polskim, dla każdego fana, dostępne są w języku angielskim.