-15%
Zasiądź na Żelaznym Tronie!
Westeros, kraina stworzona przez G. R. R. Martina, pogrążona jest w chaosie! Wielkie Rody walczą o dominację zawierając i zrywając coraz to nowe sojusze. Wśród pałacowych intryg rozegrana zostanie Gra o Tron! Ale czy zwycięzca pożyje wystarczająco długo by zagrzać miejsce na Tronie z Ostrzy? Gra o Tron to fantastyczna gra strategiczna, ściśle oparta na agresywnych negocjacjach osadzona w klimacie „Pieśni Lodu i Ognia”
Przygotowanie rozgrywki: planszę rozkładamy na środku, żetony krain, w zależności od ilości graczy, umieszczamy w odpowiednich miejscach, a talię kart Westeros I, II, III oraz talię Kart Dzikich, tasujemy i zostawiamy w zasięgu ręki. Każdy gracz wybiera, którym rodem uczestniczącym w Grze o Tron, będzie władał, następnie otrzymuje wszystkie związane z owym rodem komponenty- żetony rozkazów, karty Rodu, wojsko oraz zasłonkę. Znaczniki twierdz, znaczniki wpływów, znaczniki zaopatrzenia oraz odpowiednie jednostki rozmieszczamy na planszy według wskazań instrukcji. Rozpoczynamy Grę o Tron! Na początku każdej tury odsłaniamy po jednej karcie z Talii Westeros- wpływają one mocno na rozgrywkę (powodują ataki Dzikich, zarządzają mobilizację wojsk, lub zakazują wydawania konkretnych rozkazów). Następnie gracze jednocześnie wydają rozkazy swoim jednostkom, kładąc zakryte żetony na terenach przez niech zajętych. Jeśli wszyscy skończą, równocześnie je odsłaniamy i przystępujemy do działania. Wykonywane są w kolejności- najazdy, marsze, umocnienie władzy. Żetony obrony i wsparcia są całą turę aktywne. Najazd oznacza sabotowanie działań innych- pozwala usunąć sąsiedni rozkaz najazdu, umocnienia władzy lub wsparcia. Marsz przesuwa jednostki na wolny teren, lub na zajęty wywołując bitwę, natomiast umocnienie władzy zapewnia nam żetony władzy przydatne do licznych licytacji (np. przy Ataku Dzikich). Jak odbywają się bitwy? Jednostki, które wmaszerowały na wrogi teren są traktowane jako najeźdźcy. Obie strony- atak i obrona- podliczają swoją siłę i ogłaszają ją wszystkim. Piechur wart jest 1 punkt, rycerz 2, statek 1, wieża oblężnicza 4 (jeśli atakuje teren z twierdzą/zamkiem. Pojedynkujące się strony dokładają do bitwy przywódcę- jedną z kart Rodu- wliczając jej siłę, do siły całej armii. Po ustaleniu zwycięzcy, przegrani opuszczają teren (na dowolny wolny, lub zajęty przez sojuszników). Gra o Tron zapewnia jeszcze wariant z wykorzystaniem Talii Kart Bitwy- polega to na tym, że strony prowadzące starcie dociągają po jednej i doliczają sobie wartość do siły armii (od +0 do +3). Sprawia to, że wojny są bardziej emocjonujące i trudniejsze do przewidzenia! Grę o Tron zwycięża osoba, która jako pierwsza zdobędzie 7 zamków, lub ta, która po zakończeniu 10 rundy ma ich najwięcej!
Popis strategii w świetnym klimacie! Gra o Tron to przede wszystkim nowoczesna mechanika wydawania rozkazów w czasie rzeczywistym, buduje ona napięcie zapewniając dreszczyk emocji. Nikomu nie można ufać, ale wsparcie jest potrzebne! Doskonała gra dla fanów „Pieśni Lodu i Ognia”. Instynktowne zasady, świetny klimat, zagrożenie wojną, mnóstwo elementów i możliwość rozszerzenia o dodatkowe scenariusze, sprawiają, że „Gra o Tron” to wręcz namacalne „Starcie Królów”!