-12%
Krasnoludy czy smok ?
U zbocza majestatycznych gór, wśród dzikich lasów niedostępnych dla żadnych cywilizacji, w małym wąwozie zamkniętym z trzech stron z nikąd pojawiła się owieczka. Nie zastanowiło to smoka, który uznał ją za łakomy kąsek… i to był błąd. Trójka krasnoludów, wyszkolonych Łowców Smoków zaatakowało z zaskoczenia. Akcja precyzyjnie zaplanowana, miała być szybka i bezbolesna… ale czy na pewno? Oto Rebel daje nam do rozstrzygnięcia odwieczny konflikt- krasnoludy czy smok? Tylko jedno z tego pojedynku wyjdzie żywe.
„Drako” to szybka gra dwuosobowa. Gracze wcielają się w strony konfliktu- jednego osaczonego smoka, lub trzech profesjonalnych Łowców Smoków. Co z tego wyniknie? Planszę rozkładamy na środku, figurkę smoka kładziemy w centralnej części, natomiast gracz krasnoludów umieszcza myśliwych w dowolnym miejscu na krawędzi wąwozu. Talię kart dla obu uczestników są tasowane i każdy z nich dobiera ze swojej po pięć kart. Przekonajmy się jak skończy się „Drako”! W pierwszej rundzie smok może podjąć jedną akcję (zagrać, lub dobrać dwie karty), następnie krasnale mogą wykonać dwie akcje i już do końca gry, gracze wykonują po dwie akcje na przemian- zagrywając lub dobierając karty. Smok ma w swojej talii karty pozwalające zionąć ogniem (zadaje obrażenia dystansowe krasnalom), gryźć (obrażenia wręcz), może latać (przemieścić się w dowolne miejsce na planszy), lub iść (przesunąć się o daną liczbę pól). Krasnale mają podobny wybór. Albo atakują razem, albo pojedynczo, przemieszczają się o określoną liczbę pól. Obie strony konfliktu mają w swojej talie karty tarcz/łusek które pozwalają negować zadawane obrażenia. Odniesione rany zaznaczamy na planszy gracza. Jeśli w jakimkolwiek momencie na karcie Smoka któreś z rzędów wypełni się całkowicie, gad traci możliwość używania danej zdolności (np. jeśli skrzydła zostaną całkowicie poranione, smok nie może zagrywać kart latania). Dodatkowo każdy z Łowców ma swoją zdolność specjalną. Jeden może zarzucać na smoka sieć unieruchamiając go, drugi wyposażony jest w kusze, a trzeci może wpaść w szał bojowy. Jeśli smok zje Łowców wygrywa, jeśli polegnie, krasnale odnoszą zwycięstwo. Jeśli Gad dożyje momentu kiedy skończą się karty akcji napastników odlatuje, czyli również wygrywa.
Przyjemna, szybka , z świetnie wykonanymi figurkami. Łatwa mechanika, instynktowne ruchy, ciasny obszar gry który można wykorzystać przy manewrowaniu postaciami potęguje wrażenie osaczenia i trudnej sytuacji w jakiej znalazła się bestia. „Drako” zapewnia radość przy każdej rozgrywce, ponieważ zmieniając strony musimy stosować zupełnie inną paletę strategii.