- Producent
- Rebel
- Seria
- Cywilizacja: Poprzez wiek
- Dział
gry planszowe
- Kategorie sklep
-
- Kategorie świat
- cywilizacyjne (Civilization)
ekonomiczne (Economic)
karciane (Card Game)
- Kod producenta
- 5901549927719
- Numer katalogowy
- 20
- Mechanika
- aukcja: holenderska (Auction: Dutch)
dochód (Income)
licytacja (Auction/Bidding)
oznakowania (Tags)
punkty akcji (Action Points)
wybieranie kart (Card Drafting)
wydarzenia (Events)
zabieranie (negatywna interakcja) (Take That)
- Wydanie
-
- Instrukcja
-
- Wiek
-
od 14
lat
- Liczba graczy
-
od 2 do 4
osób
- Czas gry
-
od 120 do 120
min.
- Edycja
-
3
- Rok premiery
-
2015
- Rok wydania
-
2023
- Autor
-
Vlaada Chvátil
- Nazwa oryginalna
-
Through the Ages: A New Story of Civilization
- Ocena na BGG
-
8.37
- Pozycja na BGG
-
11
- Poziom trudności
-
4.42
na 5
- Pudełko zawiera
-
1 plansza punktacji
1 tor kart
4 plansze cywilizacji
4 karty pomocy
1 znacznik gracza startowego
32 znaczniki paktów
340 kart (185 cywilnych, 155 militarnych)
260 plastikowych znaczników w 4 kolorach
24 drewniane znaczniki w 4 kolorach
1 instrukcja
- Pudełko wymiary
- 25.5 x 37 x 7.5 cm
- Waga około
- 1.3 kg
Zdjęcia gry pochodzą z serwisu BoardGameGeek, mają one tylko i wyłącznie charakter poglądowy szeroko rozumianej gry a nie konkretnego produktu.
Zdjęcia mogą przedstawiać modyfikacje gry, dodatki, rożne wersje lub rozwinięcia, różniące się od oferowanego produktu.
Cywilizacja: Poprzez Wieki to najnowsza edycja światowego hitu, gry która przebojem wdarła się do świata planszówek. Jest to gra planszowa odwołująca się mocno do legendarnej gry komputerowej Sid Meier's Civilization. Zarówno miłośnicy tego tytułu jak i po prostu zwolennicy dobrych, strategicznych gier planszowych - znajdą tutaj wszystko czego szukają w grze o rozwoju cywilizacji.
Cywlizacje prowadzone przez graczy mogą (i powinny) m.in.:
- wynajdować nowe technologie (np. Architekturę, Komputery, ...)
- budować jednostki wojskowe (od wojowników po czołgi, rakiety i samoloty)
- napadać na nacje innych graczy i wypowiadać im wojny
- wynajmować liderów, którzy prowadzą nację przez pewien czas (np. Homer, Einstein)
- budować potężne cuda świata (np. Kolos z Rodos, Hollywood)
- zawierać pakty dyplomatyczne i handlowe
- zatrudniać ludzi w kopalniach i na farmach
- budować budynki miejskie, takie jak laboratoria, biblioteki czy światynie
- rozwijać istniejące budynki w miarę postępu technologicznego
- zmieniać ustrój polityczny swojego państwa (Republika, Monarchia, itp.)
- wysyłać armie do podboju odległych kolonii
- dbać o wyżywienie, poziom korupcji i szczęścia swoich obywateli
Wszystko to przez 4 ery historii świata - od antyku do współczesności - poprowadzicie wasze cywilizacje od fazy prymitywnej broni, aż po loty w przestrzeń kosmiczną.
Dlaczego pokochasz tę grę?
Mimo olbrzymiego spektrum możliwości - całość została zawarta w prostej i przejrzystej mechanice gry, w której nie ma miejsca na wyjątki czy skomplikowane tabelki.
Zawarto w niej wszystkie kluczowe mechanizmy komputerowej Cywilizacji, przez co zasady stają się jeszcze bardziej naturalne i intuicyjne dla każdego miłośnika hitu Sida Meiera. Losowy rozkład kart powoduje, że każda rozgrywka jest niepowtarzalna i trzeba adaptować swoją strategię do możliwości pojawiających się w kartach.
Jaka będzie Twoja cywilizacja? Wojownicza, zaawansowana technologicznie, religijna? Wyda na świat żołnierzy czy poetów? Na jej przywódcę możesz wybrać Hammurabiego, Napoleona a nawet Elvisa Presleya. Możesz zbudować wielkie piramidy, wieżę Eiffla lub najlepsze bary szybkiej obsługi. Tylko od Ciebie zależy, jaki ślad w historii pozostawisz i w każdej rozgrywce możesz obrać inną drogę.
Cywilizacja została laureatem konkursu Gra Roku 2010, otrzymując zarówno Nagrodę Główną (przyznawaną przez kapitułę konkursu) jak i Wyróżnienie Graczy przyznawane w otwartym plebiscycie przez graczy.
Nowa edycja
Do edycji z 2015 roku wprowadzono kilka większych lub mniejszych usprawnień, m.in.:
- zupełnie nowa, świetna szata graficzna
- możliwość kopiowania taktyk wprowadzonych przez innych graczy
- zmieniony balans wielu liderów i cudów świata
- drobne zmiany w rozliczaniu korupcji i odrzucaniu kart militarnych
- brak możliwości poświęcania jednostek w walce