- Producent
- Portal
- Dział
gry planszowe
- Kategorie sklep
-
ekonomiczne
morze
strategiczne
- Kategorie świat
- żeglarstwo (Nautical)
- Pozycja na BGG
-
655
- Poziom trudności
-
4.16 na 5
- Ocena na BGG
-
7.72 na 2071 głosy
- Nazwa oryginalna
- Cooper Island
- Numer katalogowy
- 6121
- Mechaniki
- rozmieszczanie elementów (Tile Placement)
zajmowanie pól akcji (Worker Placement)
- Wydanie
-
- Instrukcja
-
- Wiek
-
od 12
lat
- Liczba graczy
-
od 2 do 4
osób
- Czas gry
-
od 60 do 120
min.
- Rok premiery
-
2019
- Rok wydania
-
2020
- Autor
-
Andreas "ode." Odendahl
- Pudełko zawiera
-
1 plansza wyspy centralnej
5 elementów
4 płytki zatoki
4 plansze półwyspu (1 na gracza)
4 plansze graczy (1 na gracza)
4 plansze robotników (1 na gracza)
24 płytki wysepek (6 na gracza)
24 żetony łodzi kupieckich (6 na gracza)
20 żetonów ruin/posągów (5 na gracza)
16 żetonów kamieni milowych (4 na gracza)
20 żetonów skrzyń (5 na gracza)
16 zwykłych robotników (4 na gracza)
8 specjalnych robotników (2 na gracza)
8 małych budynków (2 na gracza)
8 dużych budynków (2 na gracza)
4 twierdze (1 na gracza)
4 żaglowce jednomasztowe (1 na gracza)
4 żaglowce dwumasztowe (1 na gracza)
4 znaczniki kartografów (1 na gracza)
60 podwójnych płytek terenu (dwustronnych)
56 pojedynczych płytek terenu (dwustronnych)
24 karty trybu solo
30 żetonów dziennika pokładowego
16 żetonów kotwic
5 kart statków towarowych
8 kart królewskich zleceń
15 kart małych budynków
15 kart dużych budynków
1 karta punktacji końcowej
1 kapitan portu
1 żeton Coopera
1 woreczek
100 kostek zasobów (po 20 w pięciu kolorach)
24 monety
1 bloczek z kartami punktacji
1 instrukcja
Zdjęcia gry pochodzą z serwisu BoardGameGeek, mają one tylko i wyłącznie charakter poglądowy szeroko rozumianej gry a nie konkretnego produktu.
Zdjęcia mogą przedstawiać modyfikacje gry, dodatki, rożne wersje lub rozwinięcia, różniące się od oferowanego produktu.
Premiera: 2021
Cooper Island to gra strategiczna dla 2-4 graczy z dodatkowym trybem solo, w której zasiedlać będziecie półwyspy tytułowej Wyspy Coopera. Każdy z graczy dysponuje robotnikami, których rozmieszcza na akcjach w centralnej części wyspy. Główną mechaniką jest rozmieszczanie płytek terenu na swoim półwyspie w taki sposób, by tworzyć kolejne poziomy danego terenu, dające wtedy cenniejsze surowce. Każdy gracz ma do dyspozycji także między innymi małe i duże budynki oraz twierdzę w swoim kolorze, które będzie stawiać na swoim półwyspie w ramach swoich akcji zdobywając punkty. Punkty zwycięstwa, czyli punkty steru, zdobywa się na kilka sposobów, ale najciekawszym z nich jest okrążanie planszy swoimi żaglowcami i zbieranie w ten sposób żetonów dzienników pokładowych. Ale uwaga: mijając porty trzeba też będzie płacić za postój w nich.