Obrazek gra planszowa Tzolkin: Kalendarz Majów
Rebel

-25%

Cena nowej
  135.90 PLN 179.95 PLN
Najniższa cena z 30 dni: 135.90 PLN
Rabat 0 %

Produkt niedostępny
Powiadom o dostępności

Koszty dostawy
0.00 PLN - Darmowa dostawa InPost: paczkomat 24/7 !!! (>390pln)
0.00 PLN - Darmowa dostawa Kurier: DHL !!! (>390pln)
0.00 PLN - Odbiór osobisty (Warszawa)
19.90 PLN - InPost: paczkomat 24/7
26.90 PLN - Kurier: DHL
32.90 PLN - Kurier: UPS
60.00 PLN - Poczta Polska: Pocztex Ekspres 24
Tzolkin: Kalendarz Majów Tzolkin: Kalendarz Majów Tzolkin: Kalendarz Majów
Liczba osób, które chcą mieć tę grę: 65

Produkty rekomendowane dla Ciebie

Czarne historie 3
  30.00 PLN 45.00 PLN
John Company: Druga edycja
Brak
  499.00 PLN
Rising Sun: Inwazja Dynastii
Brak
  189.90 PLN 239.95 PLN
Papierowe morze - Przypływ
Brak
  23.00 PLN
Jest to samodzielna. Inne produkty z tej serii Tzolkin: Kalendarz Majów >>
Producent
Rebel
Seria
Tzolkin: Kalendarz Majów
Dział

gry planszowe

Kategorie sklep

cywilizacyjne

ekonomiczne

rolnictwo

starożytność

Kategorie świat
cywilizacyjne (Civilization)
ekonomiczne (Economic)
mitologiczne (Mythology)
rolnicze (Farming)
starożytność (Ancient)
Kod producenta
5901549927153
Numer katalogowy
784
Mechanika
bonusy na koniec gry (End Game Bonuses)
kolejność tury: przejęcie pierwszeństwa (Turn Order: Claim Action)
rozmieszczanie robotników (Worker Placement)
stronniczość (Bias)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 13 lat
Liczba graczy
od 2 do 4 osób
Czas gry
od 90 do 90 min.
Edycja
1
Rok premiery
2012
Rok wydania
2021
Autor
Simone Luciani
Ocena na BGG
7.89
Pozycja na BGG
48
Poziom trudności
3.67 na 5
Pudełko zawiera
plansza główna składająca się z 4 części
6 kół zębatych różnej wielkości
1 arkusz z naklejkami
6 plastikowych zatrzasków
24 robotników w 4 kolorach (po 6 na gracza)
28 okrągłych znaczników w 4 kolorach (po 7 na gracza)
4 znaczniki punktacji w 4 kolorach (po 1 na gracza)
65 drewnianych kostek symbolizujących surowce (drewno, kamień, złoto)
13 kryształowych czaszek wykonanych z plastiku
65 żetonów kukurydzy o wartościach 1 (kosza) i 5 (koszy) 28 żetonów Urodzaju (16 żetonów Zbioru Kukurydzy i 12 żetonów Wycinki Drzew)
21 płytek Dóbr Początkowych
13 monumentów
32 budynki podzielone na 2 epoki
4 dwustronne plansze graczy w 4 kolorach
1 znacznik Pierwszego Gracza
1 instrukcja
Pudełko 30 x 30 x 7.5 cm
Pudełko wymiary
30 x 30 x 7.5 cm
Waga około
1.2 kg
 
Zdjęcia gry pochodzą z serwisu BoardGameGeek, mają one tylko i wyłącznie charakter poglądowy szeroko rozumianej gry a nie konkretnego produktu.
Zdjęcia mogą przedstawiać modyfikacje gry, dodatki, rożne wersje lub rozwinięcia, różniące się od oferowanego produktu.

Klimatyczna przygoda wśród monumentalnych świątyń i słynnego Kalendarza Majów.

„Tzolk’in” to rozbudowana gra ekonomiczna dla 2 do 4 graczy. Każdy z nich staje na czele swojej cywilizacji/plemienia, starając się zapewnić ludziom dobrobyt i łaskę bogów, próbując w ciągu jednego pełnego obrotu kalendarza zagarnąć jak najwięcej punktów zwycięstwa. To właśnie ów kalendarz jest innowacyjnym rozwiązaniem i niewątpliwą zaletą gry „Tzolk’in”. Zapewniając ciągle zmieniające się warunki, wymusi na nas, odpowiedzialnych przywódcach, ciągłe trzymanie ręki na pulsie, kontrolowanie wydatków. Trzeba będzie wykazać się dużym sprytem i zdolnością przewidywania, by jak najlepiej wykorzystać oferowane przez bogów dobra.

Przygotowanie rozgrywki „Tzolk’in” polega na przymocowaniu i zgraniu ze sobą mechanizmów zębatych- serca gry- zapewniającego obrót wszystkimi kołami planszy. Talię budynków i monumentów należy przetasować i odsłonić po sześć z kart, umieszczając w wyznaczonych miejscach. Gracze otrzymują plansze graczy, po trzech robotników i ustawiają swoje znaczniki na polu „0” na torach rozwoju, świątyń oraz ogólnym torze punktacji. W swojej turze gracze muszą albo wysłać robotnika na pole (koło zębate dowolnie wybrane), albo robotnika z pola ściągnąć. Zawsze decydujemy czy będą to wszyscy robotnicy czy tylko część z nich. Za każdego wysłanego robotnika płacimy odpowiednią ilością koszy kukurydzy. Jeśli wybierzemy, że robotnika z pola ściągamy, może on wykonać przypisaną do danego pola akcję. Pięć kół reprezentuje pięć innych dziedzin życia Majów: dżunglę (obfitujące w drewno i kukurydzę), góry (oferujące kamienie, złoto i kryształowe czaszki), centrum technologiczne (tu zyskujemy lepsze pozycje na torach rozwoju i wznosimy budowle płacąc koszt budowy w surowcach wymaganych przez kartę), centrum handlowe (wymiana towarów lub pozyskiwanie nowych robotników) oraz święte miejsca (składanie ofiar zapewnia lepsze pozycje na torach świątyń). Gracze sami decydują gdzie kładą robotników i ile będą ich tam trzymali- im dalej obróci się koło tym ciekawszą akcję można wykonać w tym miejscu. 4 razy w ciągu gry kalendarz „Tzolk’in” ustawi się na Dniu Żywienia, w takim wypadku gracze muszą wykarmić zatrudnionych robotników. Jeśli się to uda spłynie na Ciebie łaska bogów, jeśli nie, za każdego głodnego otrzymujemy -3 punkty zwycięstwa, a dodatkowo przywódca jest na straconej pozycji w boskich oczach.

Mnóstwo dróg do zwycięstwa! Prawdziwa uczta dla wytrawnych fanów gier ekonomicznych. Czy lepiej zainwestować w zbiory kukurydzy? Czy bardziej opłaca się zaryzykować i składać bogom ofiary? Inwestować w budynki? A może w monumenty które przetrwają pokolenia? Gra jest przeznaczona dla wytrawnych strategów lubiących wyzwania. Przeżyj swoją przygodę z antyczną cywilizacją z Kalendarzem Majów „Tzolk’in”!