-24%
Witaj w krainie zielonych wzgórz, urodzajnych pól i majestatycznych gór.
Tutaj w sielankowym klimacie, żyją rasy zachwycające swą różnorodnością, oddychające świeżym powietrzem, podziwiające leniwie rozciągniętą nad jeziorem tęcze… Ale czy to utopijne wrażenie jakie budzi oprawa gry jest prawdziwe? Nie. „Smallworld” jest bajecznie wydany, ale maskuje tym swój interpersonalny pierwiastek. Mianowicie świat jest magiczny, piękny i chce się w nim zamieszkać, ale… jest dla nas stanowczo za mały! Rasy muszą „przepychać się łokciami” żeby chociaż na chwilę zaistnieć w tym fantastycznym krajobrazie! Oto „Smallworld”, gra strategiczna, wybrana przez polskich graczy, grą roku 2013!
W pudełku znajdziemy kilka plansz- to której użyjemy jest zależne od ilości osób biorących udział w rozgrywce. Kiedy rozłożymy plansze, obok niej należy z przetasowanych stosów ras i cech wybrać 6 i ułożyć je obok siebie, tak by jedna cecha i jedna rasa tworzyły komplet tak zwany sztandar. Nieużywane cechy i rasy kładziemy w stosach pod 6 sztandarem, z nich będziemy tworzyć nowe rasy, w późniejszych etapach gry. Pierwsza tura gracza będzie polegała na wybraniu sobie sztandaru (z tych 6 dostępnych) i rozłożeniu żetonów rasy na planszy tak, by przynosiła ona jak największe korzyści- za każdy zajmowany region dostajemy pod koniec swojej tury żeton zwycięstwa. Wygrywa osoba, która po upływie wszystkich tur (zaznaczone na planszy), będzie miała najwięcej punktów! Jak zajmować region? Wraz z wyborem sztandaru, otrzymujemy żetony armii danej rasy. Zaczynając od krawędzi planszy, wprowadzamy swoją cywilizacje, kładąc na każdym pustym regionie 2 żetony armii. W jednej turze możemy zając tyle sąsiednich regionów na ile wystarczy nam żetonów armii. Za każdy region na którym już się coś znajduje musimy dołożyć dodatkowy żeton (na teren na którym już jest jeden żeton szkieletów, musimy położyć 2 startowe żetony i jeden dodatkowy, za szkielety, które już tam są). Po wydaniu wszystkich żetonów armii, możemy się przegrupować, czyli poprzenosić armie tak, by zabezpieczały nasze granice, zostawiając na każdym zajętym regionie, przynajmniej jeden żeton. Następnie przystępujemy do punktowania. Za każdy region dostajemy jeden żeton zwycięstwa. Uwzględniamy także zdolności naszej rasy i dostajemy dodatkowe monety (jeśli mamy „Leśne Olbrzymy” dostajemy jedną dodatkową monetę za każdy zajmowany las itp.). Tak mija tura każdego gracza. W kolejnych gracz może zdecydować, że wykorzystał cały potencjał rasy i chce z niej zrezygnować. W takim przypadku żetony armii odwraca się na szarą stronę i rasa będzie nazywana „wymierającą” (rasa dalej przynosi korzyści właścicielowi), natomiast gracz może sobie wybrać nowy sztandar i zacząć podbijanie od krawędzi planszy. Zyski podlicza się z rasy aktywnej i wymierającej
Wykorzystuj rasy by przynosiły Ci maksymalne zyski, uważnie obserwuj nowe sztandary, wyszukuj najkorzystniejsze połączenia, spychaj innych i przejmuj ich regiony! Urok „Smallworlda” to prosta mechanika, zapewniająca dużo interakcji z innymi graczami, fantastyczna grafika i świat zamieszkany przez absurdalne rasy („Latający Czarodzieje” „Dyplomatyczne Ghule”, „Oszalałe Elfy”)!