Obrazek gra planszowa Small World (edycja polska)
Rebel

-24%

Cena nowej
  183.90 PLN 239.95 PLN
Najniższa cena z 30 dni: 183.90 PLN
Rabat 0 %
Ostatnie sztuki

Produkt dostępny w sklepie
Dodaj do koszyka

Koszty dostawy
0.00 PLN - Darmowa dostawa InPost: paczkomat 24/7 !!! (>390pln)
0.00 PLN - Darmowa dostawa Kurier: DHL !!! (>390pln)
0.00 PLN - Odbiór osobisty (Warszawa)
17.90 PLN - InPost: paczkomat 24/7
26.90 PLN - Kurier: DHL
32.90 PLN - Kurier: UPS
60.00 PLN - Poczta Polska: Pocztex Ekspres 24
Small World (edycja polska) Small World (edycja polska) Small World (edycja polska) Small World (edycja polska) Small World (edycja polska) Small World (edycja polska) Small World (edycja polska) Small World (edycja polska) Small World (edycja polska) Small World (edycja polska) Small World (edycja polska) Small World (edycja polska) Small World (edycja polska) Small World (edycja polska) Small World (edycja polska) Small World (edycja polska) Small World (edycja polska) Small World (edycja polska) Small World (edycja polska) Small World (edycja polska) Small World (edycja polska) Small World (edycja polska) Small World (edycja polska)
Gra roku (Polska) Decyzja Kapituły Konkursu Liczba osób, które chcą mieć tę grę: 43

Produkty rekomendowane dla Ciebie

Śpiące Królewny 2: Na ratunek!
Brak
  55.90 PLN 79.95 PLN
Escape Quest: Arsene Lupin rzuca wyzwanie
Brak
  17.99 PLN 39.99 PLN
Zero (nowa edycja)
  16.00 PLN 28.95 PLN
Jest to samodzielna. Inne produkty z tej serii Small World >>
Producent
Rebel
Seria
Small World
Dział

gry planszowe

Kategorie sklep

dla początkujących

fantasy

rodzinne (familijne)

strategiczne

Kategorie świat
bitewniaki (Fighting)
fantasy (Fantasy)
rozbudowa terytorium (Territory Building)
Kod producenta
824968826119
Numer katalogowy
507
Mechanika
odmienne zdolności graczy (Variable Player Powers)
przewaga w obszarze (Area Majority / Influence)
punkty zwycięstwa jako zasób (Victory Points as a Resource)
ruch obszarowy (Area Movement)
rzucanie kostką (Dice Rolling)
ukryte punkty zwycięstwa (Hidden Victory Points)
zmienny start (Variable Set-up)
zwiększanie wartość niewybranych zasobów (Increase Value of Unchosen Resources)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 8 lat
Liczba graczy
od 2 do 5 osób
Czas gry
od 40 do 80 min.
Rok premiery
2009
Rok wydania
2022
Autor
Philippe Keyaerts
Nazwa oryginalna
Small World
Ocena na BGG
7.24
Pozycja na BGG
295
Poziom trudności
2.35 na 5
Pudełko zawiera
2 dwustronne plansze (dla 2,3,4,5 graczy)
6 kart pomocy
15 żetonów ras (w tym 1 pusty)
168 żetonów ras
18 żetonów zapomnianych plemion
21 żetonów specjalnych mocy (w tym 1 pusty)
35 żetonów specjalnych (leża, fortece, góry, smok, itp.)
109 żetonów punktów zwycięstwa
1 kostka posiłków
znacznik rundy
zasady gry
numer Days of Wonder Online Access
Pudełko 30 x 30 x 7.5 cm
Pudełko wymiary
30 x 30 x 7.5 cm
Waga około
2 kg
Gra roku (Polska)
Gra roku (Polska) (Decyzja Kapituły Konkursu)
2013 (miejsce 1)
 
Zdjęcia gry pochodzą z serwisu BoardGameGeek, mają one tylko i wyłącznie charakter poglądowy szeroko rozumianej gry a nie konkretnego produktu.
Zdjęcia mogą przedstawiać modyfikacje gry, dodatki, rożne wersje lub rozwinięcia, różniące się od oferowanego produktu.

Witaj w krainie zielonych wzgórz, urodzajnych pól i majestatycznych gór.

Tutaj w sielankowym klimacie, żyją rasy zachwycające swą różnorodnością, oddychające świeżym powietrzem, podziwiające leniwie rozciągniętą nad jeziorem tęcze… Ale czy to utopijne wrażenie jakie budzi oprawa gry jest prawdziwe? Nie. „Smallworld” jest bajecznie wydany, ale maskuje tym swój interpersonalny pierwiastek. Mianowicie świat jest magiczny, piękny i chce się w nim zamieszkać, ale… jest dla nas stanowczo za mały! Rasy muszą „przepychać się łokciami” żeby chociaż na chwilę zaistnieć w tym fantastycznym krajobrazie! Oto „Smallworld”, gra strategiczna, wybrana przez polskich graczy, grą roku 2013!

W pudełku znajdziemy kilka plansz- to której użyjemy jest zależne od ilości osób biorących udział w rozgrywce. Kiedy rozłożymy plansze, obok niej należy z przetasowanych stosów ras i cech wybrać 6 i ułożyć je obok siebie, tak by jedna cecha i jedna rasa tworzyły komplet tak zwany sztandar. Nieużywane cechy i rasy kładziemy w stosach pod 6 sztandarem, z nich będziemy tworzyć nowe rasy, w późniejszych etapach gry. Pierwsza tura gracza będzie polegała na wybraniu sobie sztandaru (z tych 6 dostępnych) i rozłożeniu żetonów rasy na planszy tak, by przynosiła ona jak największe korzyści- za każdy zajmowany region dostajemy pod koniec swojej tury żeton zwycięstwa. Wygrywa osoba, która po upływie wszystkich tur (zaznaczone na planszy), będzie miała najwięcej punktów! Jak zajmować region? Wraz z wyborem sztandaru, otrzymujemy żetony armii danej rasy. Zaczynając od krawędzi planszy, wprowadzamy swoją cywilizacje, kładąc na każdym pustym regionie 2 żetony armii. W jednej turze możemy zając tyle sąsiednich regionów na ile wystarczy nam żetonów armii. Za każdy region na którym już się coś znajduje musimy dołożyć dodatkowy żeton (na teren na którym już jest jeden żeton szkieletów, musimy położyć 2 startowe żetony i jeden dodatkowy, za szkielety, które już tam są). Po wydaniu wszystkich żetonów armii, możemy się przegrupować, czyli poprzenosić armie tak, by zabezpieczały nasze granice, zostawiając na każdym zajętym regionie, przynajmniej jeden żeton. Następnie przystępujemy do punktowania. Za każdy region dostajemy jeden żeton zwycięstwa. Uwzględniamy także zdolności naszej rasy i dostajemy dodatkowe monety (jeśli mamy „Leśne Olbrzymy” dostajemy jedną dodatkową monetę za każdy zajmowany las itp.). Tak mija tura każdego gracza. W kolejnych gracz może zdecydować, że wykorzystał cały potencjał rasy i chce z niej zrezygnować. W takim przypadku żetony armii odwraca się na szarą stronę i rasa będzie nazywana „wymierającą” (rasa dalej przynosi korzyści właścicielowi), natomiast gracz może sobie wybrać nowy sztandar i zacząć podbijanie od krawędzi planszy. Zyski podlicza się z rasy aktywnej i wymierającej

Wykorzystuj rasy by przynosiły Ci maksymalne zyski, uważnie obserwuj nowe sztandary, wyszukuj najkorzystniejsze połączenia, spychaj innych i przejmuj ich regiony! Urok „Smallworlda” to prosta mechanika, zapewniająca dużo interakcji z innymi graczami, fantastyczna grafika i świat zamieszkany przez absurdalne rasy („Latający Czarodzieje” „Dyplomatyczne Ghule”, „Oszalałe Elfy”)!