-32%
Potwór wdarł się do stolicy Japonii! Jest wściekły, nieustępliwy, pragnie krwi i ludzkiego mięsa! Ale zaraz! Co to za diabelstwo? To drugi potwór! Wygląda jak ogromny pingwin! A za nim idzie trzeci przypominający kosmitę! I czwarty! I piąty! Bogowie, to chyba koniec ludzkości! Ratuj się kto może, ratuj się kto może!
Potwory w Tokio to gra planszowa Richarda Garfielda, autora kultowych kolekcjonerskich serii Android: Netrunner oraz Magic: The Gathering. W Potworach w Tokio wcielimy się w sześć przerażających bestii siejących zniszczenie i walczących ze sobą o dominację nad stolicą Japonii. W pudełku znajdziemy takie osobistości jak Kraken, Giga Zaur, King Kong czy Cyber Kitty.
Gra oparta jest na mechanice "walki o wzgórze" - potwór znajdujący się w Tokio jest atakowany przez wszystkie pozostałe, a jednocześnie musi się utrzymać tam jak najdłużej, aby zdobyć punkty zwycięstwa. Potwory w Tokio to bardzo proste zasady i jednocześnie wiele możliwości rozgrywki. Walcząc z innymi potworami, będziemy musieli strategicznie przerzucać i rozdysponowywać symbole znajdujące się na kościach, a jednocześnie umiejętnie wykorzystywać karty akcji specjalnych.
Czym będą walczyć potwory? Kostkami! W czasie swojej tury każdy gracz rzuca 6 czarnymi kośćmi (przy użyciu specjalnych kart mogą do nich dojść także 2 zielone). Na kościach znajdują się liczby od 1 do 3 oraz trzy efekty: za każdy wyrzucony symbol Łapy zadamy jedno obrażenie, każde Serce przywróci nam 1 punkt życia, a każdy Piorun zapewni 1 kostkę energii. Natomiast jeżeli wyrzucimy trzy takie same liczby, otrzymamy tyle punktów zwycięstwa, ile wskazuje dana liczba.
W czasie swojej tury gracz musi wejść do Tokio, chyba że to jest już zajęte przez innego gracza. W grze 5- lub 6-osobowej Tokio składa się z Centrum oraz Zatoki, a w przypadku mniejszej liczby potworów — tylko z Centrum. Gracz wkraczający do miasta (Centrum lub Zatoki) od razu otrzymuje 1 punkt zwycięstwa oraz 2 punkty, jeżeli zaczyna tam swoją kolejną turę. Kiedy potwór w Tokio atakuje, zadaje obrażenia wszystkim potworom spoza Tokio. Ale uwaga! Ta zasada działa też w drugą stronę…
A oto moja moc specjalna! Wydając zdobyte kotki energii, możemy w czasie swojej tury wykupić z banku różne karty, zapewniające nam niesamowite możliwości! Wszystkie karty dzielą się na dwie kategorie — z efektem stałym oraz do natychmiastowego wykorzystania i odrzucenia. Każda karta posiada swój koszt i działanie. I tak na przykład za pomocą karty Słodziaka możemy zwiększyć swój maksymalny poziom życia do 14 punktów! Gra dobiega końca, kiedy jeden z graczy zdobędzie 20 PZ lub zostanie sam na polu bitwy!