-15%
Premiera listopad/grudzień
Gra kryminalna „Detektyw. Miasto Aniołów” jest osadzona w mrocznym i brutalnym świecie Los Angeles lat czterdziestych XX wieku. Większość graczy wcieli się w role detektywów wydziału zabójstw policji LA. Gliniarzy żądnych poklasku, gotowych zrobić wszystko, aby zamknąć sprawę, nawet jeśli wiąże się to z zastraszaniem podejrzanych, ukrywaniem dowodów czy dawaniem łapówek kapusiom. Jeden gracz wcieli się w rolę Krętacza, którego głównym celem jest manipulowanie faktami, podrzucanie mylnych tropów, a czasem skłanianie podejrzanych do kłamstwa. Podczas przeszukiwania Los Angeles nieustępliwi śledczy będą znajdywać nowe dowody i świeże tropy, zanurzając się w porywającej historii Miasta Aniołów.
W grze znajdziecie 9 misternie skonstruowanych zagadek kryminalnych, o zróżnicowanym poziomie trudności (Żółtodziób, Stary Wyga, Zawodowiec). Detektywi oraz Krętacz korzystają z ksiąg ze szczegółowymi opisami spraw, do których rozwiązania prowadzą różne drogi. Dzięki zastosowaniu systemu adaptowalnej karty odpowiedzi gracze mają wrażenie, że naprawdę prowadzą przesłuchania podejrzanych. Detektywi mogą podważać prawdziwość otrzymanych odpowiedzi, ale wiąże się to z dużym ryzykiem: jeśli się pomylą, Krętacz zyska nad nimi przewagę, co znacznie utrudni im rozwiązanie sprawy.
„Detektyw” ma różne tryby gry: klasyczny tryb rywalizacyjny (3–5 graczy) oraz alternatywne: śledczego (dla samotnego detektywa lub kilkorga detektywów w kooperacji) i jeden na jednego (1–5 graczy).
Autor gry, Evan Derick, zainspirował się klasycznymi filmami gatunku noir, takimi jak „Wielki sen”, twórczością Jamesa Ellroya i grą wideo „LA Noir”. Klimatyczne ilustracje stworzył Vincent Dutrait.
Zawartość: plansza miasta, 4 planszetki detektywów, 1 planszetka Krętacza, arkusze śledztwa, 4 księgi spraw detektywów, Księga Krętacza, Księga Śledczego, koperta AKO, 9 spraw (zawierających: 9 skrytek spraw, 118 kart spraw i tajemnic, 97 kart odpowiedzi, 204 karty przeszukań i inne karty specjalne, 9 kart śledczego), 8 kart przysług, 8 kart szachrajstw, 8 kart zabranych dowodów, 12 znaczników zabranych dowodów, 37 pionków podejrzanych, 6 podstawek, 4 figurki detektywów z kolorowymi podstawkami, 32 znaczniki przewagi, 32 znaczniki wiedzy, 16 kostek akcji, 4 żetony rozwiązania, 8 żetonów łapówki, 49 dolców, znacznik dnia, znacznik miejsca zbrodni, znacznik ostatniej próby, 3 znaczniki stresu, samouczek, instrukcja