- Producent
- Rebel
- Seria
- Cortex
- Dział
gry planszowe
- Kategorie sklep
-
- Kategorie świat
- imprezowe (Party Game)
karciane (Card Game)
- Kod producenta
- 3558380087656
- Numer katalogowy
- 6483
- Mechanika
- rozpoznawanie wzorców (Pattern Recognition)
zapamiętywanie (Memory)
- Wydanie
-
- Instrukcja
-
- Wiek
-
od 8
lat
- Liczba graczy
-
od 2 do 6
osób
- Czas gry
-
od 15 do 15
min.
- Rok premiery
-
2018
- Rok wydania
-
2021
- Autor
-
- Nazwa oryginalna
-
Cortex Challenge 3
- Ocena na BGG
-
6.33
- Pozycja na BGG
-
13812
- Poziom trudności
-
1.33
na 5
- Pudełko zawiera
-
90 kart (74 karty testów, 6 kart wyzwań zapachowych, 10 kart zapachów)
6 układanek z obrazkiem mózgu (razem 24 części)
- Pudełko wymiary
- 14 x 14 x 5 cm
- Waga około
- 360 g
Zdjęcia gry pochodzą z serwisu BoardGameGeek, mają one tylko i wyłącznie charakter poglądowy szeroko rozumianej gry a nie konkretnego produktu.
Zdjęcia mogą przedstawiać modyfikacje gry, dodatki, rożne wersje lub rozwinięcia, różniące się od oferowanego produktu.
Zabierz swój mózg na salę gimnastyczną i podejmij wyzwanie, jakim jest rozgrywka w Cortex! Ta szybka i wesoła gra pozwoli Ci wzmocnić rozmaite funkcje mózgu: spostrzegawczość, pamięć, refleks, logiczne myślenie i wiele, wiele innych, zapewniając jednocześnie doskonałą zabawę!
Podczas rozgrywki od 2 do 6 osób będzie rywalizować ze sobą, ekspresowo rozwiązując zadania z 8 kategorii. Za prawidłowe odpowiedzi otrzymają części układanki, a pierwsza osoba, która zdobędzie wszystkie 4 części i ukończy swój obrazek mózgu, zostanie zwycięzcą! Cortex 3 to 8 zupełnie nowych rodzajów wyzwań, które możemy dołączyć do tych znanych z wcześniejszych odsłon serii. Dodatkowo w tej wersji specjalne wyzwanie stanowią karty nasączone rozmaitymi zapachami, do rozpoznawania z zamkniętymi oczami.
Na czym to polega?
- Najmłodszy z graczy odwraca górną kartę ze stosu, kładąc ją tak, by wszyscy mogli odczytać jej treść.
- Gdy któryś z graczy stwierdzi, że zna odpowiedź, natychmiast zakrywa kartę dłonią i wykrzykuje odpowiedź!
- Gdy zabierze rękę, sprawdzacie, czy miał rację i jeśli tak - otrzymuje tę (zakrytą) kartę przed sobą. Jeśli gracz uzbiera 2 karty o takim samym rewersie, to wymienia je na jedną z 4 części układanki.
- Jeśli nie miał racji, kartę wtasowujecie do stosu i rozpoczynacie następną rundę. Gracz, który właśnie się pomylił nie może udzielać odpowiedzi przez następną kolejkę!
Osiem zupełnie nowych rodzajów zadań!
- Orientacja - znajdź kolor kości, podążając za strzałkami.
- Śledzenie kolorów - powiedz, jakie zwierzę znajduje się na czwartym obrazku. Zacznij od obrazka z czerwonym obramowaniem, a następnie podążaj za kolorami. Kolor tła obrazka pokazuje, jaki kolor ma zwierzę na następnym obrazku.
- Intruz - określ, który z kształtów nie pasuje do pozostałych.
- Łączenie kształtów - powiedz, które 2 kształty można połączyć, aby stworzyć układ widoczny na środku.
- Konstelacje - określ, jaki ma kolor konstelacja z największą liczbą gwiazd.
- Koordynacja - na karcie znajdują się rysunki dłoni w 2 kolorach (niebieski dla lewe ręki i czerwony dla prawej). Zakryj kartę dłonią odpowiadającą kolorowi rysunku. Rysunek ten przedstawia 1 z 3 gestów: papier, kamień albo nożyce. Po zakryciu karty drugą dłonią pokaż gest, który pozwoli Ci pokonać ten znajdujący się na karcie.
- Arytmetyka - znajdź wynik działania. Zacznij od czerwonej cyfry.
- Wyzwanie - to zadanie specjalne! W ręce gracza trafia karta zapachowa, którą należy delikatnie potrzeć z zamkniętymi oczami, a następnie określić, jaki zapach czuje.