Obrazek zabawka Revell 03897 Spitfire Mk.VB
Revell

-11%

Cena nowej
  65.90 PLN 73.69 PLN
Najniższa cena z 30 dni: 65.90 PLN
Rabat 0 %

Produkt niedostępny
Powiadom o dostępności

Koszty dostawy
0.00 PLN - Darmowa dostawa InPost: paczkomat 24/7 !!! (>390pln)
0.00 PLN - Darmowa dostawa Kurier: DHL !!! (>390pln)
0.00 PLN - Odbiór osobisty (Warszawa)
17.90 PLN - InPost: paczkomat 24/7
26.90 PLN - Kurier: DHL
32.90 PLN - Kurier: UPS
60.00 PLN - Poczta Polska: Pocztex Ekspres 24
Revell 03897 Spitfire Mk.VB Revell 03897 Spitfire Mk.VB Revell 03897 Spitfire Mk.VB Revell 03897 Spitfire Mk.VB Revell 03897 Spitfire Mk.VB Revell 03897 Spitfire Mk.VB

Produkty rekomendowane dla Ciebie

Smart Games. Żabki
  119.90 PLN 129.99 PLN
Puzzle Assassins Creed (1000 elementów)
Brak
  79.90 PLN 95.90 PLN
Sherlock Holmes: Dookoła Świata
Brak
  17.99 PLN 34.99 PLN
Jest to samodzielna. Inne produkty z tej serii Model - Set >>
Producent
Revell
Seria
Model - Set
Dział

zabawki

Kategorie sklep

II wojna światowa

lotnictwo

modele

Kod producenta
4009803638973
Numer katalogowy
8509
Revell 03897 Spitfire Mk.VB
  65.90 PLN 73.69 PLN
Revell 03955 F4U-4 Corsair
  59.90 PLN 68.89 PLN
Revell 03984 P-47M Thunderbolt
  59.90 PLN 76.49 PLN
Revell 03997 F/A-18E Super Hornet
  59.90 PLN 68.89 PLN
Revell 03999 Boeing 747-200
  49.90 PLN 57.99 PLN
Revell 04029 F-14A Black Tomcat
  49.90 PLN 57.99 PLN
Revell 04148 P-51D Mustang
  49.90 PLN 57.99 PLN
Revell 04210 Boeing 747-200
  49.90 PLN 57.99 PLN
Revell 04282 Eurofighter Typhoon
  59.90 PLN 76.90 PLN
Revell 04676 Stearman Kaydet
  49.90 PLN 57.99 PLN
 
Zdjęcia mogą przedstawiać modyfikacje gry, dodatki, rożne wersje lub rozwinięcia, różniące się od oferowanego produktu.

Supermarine Spitfire to chyba najsłynniejszy brytyjski myśliwiec z okresu II wojny Światowej. Była to maszyna o konstrukcji całkowicie metalowej, w układzie dolnopłata, z charakterystycznymi, eliptycznymi skrzydłami, z usterzeniem klasycznym i podwoziem chowanym w czasie lotu. Oblot prototypu nastšpił 5 marca 1936 roku. Spitfire okazał się podstawową maszyną RAF podczas wojny, która radziła sobie z powodzeniem także po niej, pozostając w produkcji przez 10 lat. Historia Spitfire zaczęła się na biurku kreślarskim R.J. Mitchella, głównego projektanta firmy Supermarine. Pierwsze maszyny trafiły do jednostek RAF w 1938 roku ale kiedy zaczynała się Bitwa o Anglię w lecie 1940, na lotniskach znajdowało się juz 19 dywizjonów nowoczesnych myśliwców - razem z nieco starszymi Hurricane Wysp broniło 600 samolotów. Wraz z rozwojem działań wojennych Spitfire pełnił służbę wszędzie tam, gdzie działał RAF-na Dalekim Wschodzie, w Afryce Północnej i we Włoszech, w czasie lądowania w Normandii i walk we Francji, wreszcie w toku operacji w Niemczech w 1945 roku. Dla wielu Brytyjczyków stał się symbolem zwycięstwa w II wojnie Światowej. Ta wspaniała maszyna doczekała się co najmniej kilkunastu wersji produkcyjnych. Najważniejsze z nich to min. pierwszy produkowany na masowš skalę Spitfire Mk.I napędzany silnikiem Rolls-Royce Merlin II o mocy 1030 KM. To przede wszystkim ta maszyna tak wspaniale zapisała się w Bitwie o Anglię. Opracowano wiele podwersji tego modelu min. PR Mk IA (wersja rozpoznawcza) czy PR.IG (uzbrojona wersja rozpoznawcza). Kolejną ciekawą wersją był Spitfire Mk.V z silnikiem Rolls-Royce Merlin 45 o mocy 1440KM. Później montowano również silniki Merlin 50. Produkcja seryjna tej wersji ruszyła w 1941 roku i stanowiła odpowiedź RAF na pojawienie się Messerschmitta Bf-109F. Kolejna, bardzo udana z resztą, wersja to Spitfire Mk.IX, napędzany silnikiem Merlin 61 z 4-łopatowym śmigłem. Powstał on jako przeciwnik dla Focke-Wulfa Fw-190 i został wprowadzony do produkcji pod koniec 1941 roku. Wersja ta była wielokrotnie modyfikowana i np. w 1944 roku doczekała się nowego celownika żyroskopowego, powiększonego steru kierunku czy innego układu skrzydła. Inna ważna wersja to Spitfire Mk.XIV z silnikiem Rolls-Royce Griffon 61, ze śmigłem pięciołopatowym. Produkcja seryjna ruszyła od października 1943 roku. Jedną z ostatnich produkowanych seryjnie była wersja Mk.21. Wersja ta posiadała silnik Griffon 61, zdecydowanie wzmocnioną konstrukcję oraz poszycie, wydłużono skrzydła, zwiększając ich powierzchnię lotną. Produkcja seryjna ruszyła w marcu 1945 roku. Dane techniczne (wersja Mk.XIV) : długość: 9,14m, rozpiętość skrzydeł: 11,23m, wysokość: 3,05m, prędkość maksymalna: 717km/h, prędkość wznoszenia: 18,5m/s, pułap praktyczny: 13200m, zasięg maksymalny: 1815km, uzbrojenie: stałe- 4 karabiny maszynowe kal.7,7mm oraz 2 działka Hispano Mk II kal.20mm, podwieszane-do 225 kg bomb.

Pudełko zawiera:
podstawowe farbki
pędzelek
klej