Zupełnie nowy początek
Preludium to wyjątkowe urozmaicenie rozgrywek: przyspiesza pierwszą fazę gry i pozwala stworzyć spójniejszą strategię na kolejne rundy. Terraformacja Marsa: Preludium 2 jeszcze mocniej skupia się na zależności...
Premiera listopad 2024
Jesteś podróżnikiem starającym się spełnić swoje marzenie o wakacjach w Japonii. Poruszając się pomiędzy Tokio i Kioto, starasz się zwiedzić najważniejsze atrakcje turystyczne tych miast. Zaplanuj tygodniowy wyjazd, kor...
Kto pierwszy odnajdzie perłę?
Wodne zwierzątka bawią się w chowanego pomiędzy roślinnością rafy koralowej. Gracze wcielają się w koniki morskie, których zadaniem jest znalezienie wszystkich zwierzątek poukrywanych za roślinami i odnalezienie ...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Domek
Proste zasady i mechanika gry związana z fabułą. Fabułą rozbudowy naszego domku, w którym rozbudowuj...