IQ Matrix to niezwykła łamigłówka, która sprawi, że Twoje szare komórki zaczną pracować na najwyższych obrotach. Wybierz jedno z 120 wyzwań i spróbuj ułożyć z 9 kolorowych elementów idealny kwadrat 6&time...
Świętuj okrągłą rocznicę wydania najlepszej gry familijnej!
Odśwież swój egzemplarz kultowej gry dzięki wyjątkowym wagonikom kolekcjonerskim, które zastąpią pociągi we Wsiąść do Pociągu: USA lub pociągi i dworce we Wsiąś...
PREMIERA 29.11.2024
Wykreślana wersja lubianej gry rodzinnej
Kaskadia: Rzeki to wykreślanka z serii gier przedstawiających siedliska i dziką przyrodę Wybrzeża Północno-Zachodniego Ameryki Północnej. Rzucaj kośćmi jednocześnie z i...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Splendor
W ostanom czasie poznałem ta grę i jakie są moje wrażenia:
- wykonanie bardzo dobre, solidne pudełk...