Ziemia (edycja polska)

-28%

Voidfall (edycja polska)

-24%

Wędrujące wieże

-25%

Colt Express: 10. rocznica

-24%
zabawka CzuCzu Uczy Logiczne zabawy dla dzieci od 3-4 lat
-25%
gra planszowa Neuroshima HEX 3.0: Desert Tribes
Książki, komiksy ... Rozwiń
  18.90 PLN 22.99 PLN
  77.99 PLN 120.00 PLN
  21.99 PLN 34.95 PLN
Figurki i akcesoria ... Rozwiń
  9.90 PLN 11.95 PLN
  24.90 PLN 29.99 PLN
  2.90 PLN 3.90 PLN

Gry planszowe - słownik

Interakcja
 jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji: Cytadela Bang! Bohnhanza Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji: Książęta Florencji Puerto Rico Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Ludum - Akademia Graczy Planszówek   Encyklopedia Gier Planszowych   I-SZOP.pl - wyszukiwarka gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
nieAgricola
Super gra, idealna na deszczowe popołudnia. Zmusza do myślenia i uczy podejmowania trudnych decyzji....
Paulina Bawolska