Data premiery: 13.11.2024Magiczne klany przygotowują się do nowej epoki
Nastał czas zmierzchu dotychczasowego świata. Kruszą się granice rzeczywistości i budzą się siły nadprzyrodzone. Drzewo Świata otwiera swe pełne blasku bramy prowadzące do niezn...
Hej, maluchy i rodzice! Mamy świetne pomysły na zabawy ze starszym niemowlakiem: oglądajcie, czytajcie, słuchajcie, mówcie, pokazujcie i odkrywajcie razem świat! Książeczka do pokazywania Kontrasty na sznureczku dla dzieci w wieku 6-...
Premiera 7.11.2024Rozszerzenie do podstawowej wersji gry planszowej Teotihuacan.
Piąty gracz i nowy moduł rozgrywki
Rozszerzenie: 5. gracz wprowadza do Teotihuacan nowy kolor gracza - zielony - wraz z pełnym zestawem komponentów, kt...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
nieAgricola
Super gra, idealna na deszczowe popołudnia. Zmusza do myślenia i uczy podejmowania trudnych decyzji....