Kto pierwszy odnajdzie perłę?
Wodne zwierzątka bawią się w chowanego pomiędzy roślinnością rafy koralowej. Gracze wcielają się w koniki morskie, których zadaniem jest znalezienie wszystkich zwierzątek poukrywanych za roślinami i odnalezienie ...
Premiera: I. połowa grudnia 2024 r.
Mały Epicki Cthulhu: Kult ChaosuGdy Nowe Arkhamoore pogrąża się w szaleństwie, nie tylko nasi dzielni badacze usiłują odkryć sekrety Necronomiconu. Skryty w cieniu członek Kultu Chaosu również pragnie ...
60 koszulek pasujących na karty o rozmiarze do 54x80 mm
CZYM SĄ PRIME SLEEVES?
Koszulki Prime Sleeves są niezbędnym zabezpieczeniem naszych cennych kart. Prime Sleeves zapewniają najwyższą ochronę kart o standardowych wymiarach i zapobiegają zagięt...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Blockers!
Genialna gra w której trzeba trochę ruszyć głową i pomyśleć nad swoim ruchem. Gra jest godna polecen...