Maracaibo (edycja polska)
- Pudełko wymiary
- 29.5 x 29.5 x 7.5 cm
- Waga około
- 2.2 kg
8
- Producent
- Fishbone Games
- Kategorie
- ekonomiczna (Economic)
odkrywanie (Exploration)
żeglarstwo (Nautical)
piraci (Pirates) - Pozycja na BGG
- 67
- Ocena na BGG
- 8/10 na 16842 głosy
- Nazwa oryginalna
- Maracaibo
- Mechaniki
- --------- (Contracts)
bonusy za zakończenie gry (End Game Bonuses)
--------- (Events)
zarządzanie ręką (Hand Management)
--------- (Income)
--------- (Movement Points)
--------- (Multi-Use Cards)
--------- (Narrative Choice / Paragraph)
ruch po punktach (Point to Point Movement)
scenariusz / misja / kampania (Scenario / Mission / Campaign Game)
zbiory zasobów (Set Collection)
wariant solo (Solo / Solitaire Game)
gromadzenie dóbr (Stock Holding)
--------- (Tech Trees / Tech Tracks)
--------- (Track Movement)
--------- (Variable Set-up) - Wydanie
- Polska
- Instrukcja
- polska
- Wiek
- od 12 lat
- Liczba graczy
- od 1 do 4 osób
- Czas gry
- od 30 do 120 min.
- Rok premiery
- 2020
- Rok wydania
- 2020
- Autor
- Alexander Pfister
- Nazwa oryginalna
- Maracaibo
- Ocena na BGG
- 8.24
- Pozycja na BGG
- 37
- Poziom trudności
- 3.89 na 5
- Pudełko zawiera
- *plansza przedstawiająca Karaiby
*4 plansze statków
*265 kart, wliczając w to:
• 157 kart planowania
• 77 kart fabuły
• 8 kart kariery
• 15 kart automy
• 8 budynków prestiżowych
*1 niebieski woreczek
*4 karty pomocy
*24 płytki zadań
*4 płytki fabuły
*13 płytek miast
*23 płytki rozwoju
*20 żetonów synergii
*25 żetonów walki
*58 dublonów
*4 certyfikaty walutowe
*elementy drewniane:
• 39 znaczników przynależności
• 98 dysków
• 12 znaczników wpływów
• 32 figurki
• 4 statki
• 4 znaczniki punktów zwycięstwa
• 4 eksploratorów
• 12 znaczników
Opis
„Maracaibo”, które zaprojektował Alexander Pfister, przenosi graczy w okres XVII-wiecznej kolonizacji Karaibów, świat pełen przygód i możliwości, gdzie najważniejsze europejskie nacje walczą o dominację, starając się poszerzyć i umocnić swoją potęgę polityczną oraz gospodarczą. Bogata zawartość pudełka (w tym ponad 200 drewnianych elementów i ponad 260 kart) dostarczy wielu wrażeń i unikalnych rozgrywek.
W ciągu czterech rund gracze opływają swoimi statkami Karaiby, dostarczając towary do miast lub wykonując tam różne działania, przybliżające ich do zwycięstwa. Swoim statkiem poruszają się po wyznaczonym kursie, od punktu do punktu, poprzez umiejętne zarządzanie kartami, którymi dysponują. W ten sposób robią wszystko, co w ich mocy, aby zwiększyć swoje wpływy u trzech dominujących w regionie nacji, budować wpływowe połączenia i osiągnąć w ten sposób sławę oraz fortunę. Zwycięży ten z nich, któremu uda się zrealizować plany w sposób najbardziej efektywny. Czy osiągnie to budując potężny okręt, czy może tocząc bitwy, tworząc siatkę pomocników, eksplorując dzikie ostępy albo wykonując najprzeróżniejsze zadania?
Nagrody i wyróżnienia
Pliki i strony związane z grą
Akcesoria do gry
-
Koszulki Rebel (57,5x89 mm) Premium Standard American 100 sztuk
liczba sztuk: 3 -
Koszulki Rebel (57,5x89 mm) Standard American 100 sztuk
liczba sztuk: 3
Gry z serii
-
Maracaibo (edycja polska)
samodzielna gra -
Maracaibo: Drewniany insert do gry (e-Raptor)
samodzielna gra -
Maracaibo: Drewniany insert do gry + 4 organizery (e-Raptor)
samodzielna gra -
Maracaibo: Organizer do planszy gracza (e-Raptor)
samodzielna gra
Cena gry
-
AM76
260.00 PLN