- Producent
- Fishbone Games
- Dział
gry planszowe
- Kategorie sklep
-
ekonomiczne
- Kategorie świat
- ekonomiczne (Economic)
eksploracyjne (Exploration)
piraci (Pirates)
- Kod producenta
- 5907653841217
- Numer katalogowy
- 5740
- Mechnika
- bonusy na koniec gry (End Game Bonuses)
dochód (Income)
drzewo technologi (Tech Trees / Tech Tracks)
kontrakty (Contracts)
magazynowanie (Stock Holding)
nagłe zakończenie (Sudden Death Ending)
narracja / paragrafy (Narrative Choice / Paragraph)
punkty ruchu (Movement Points)
ruch z punktu do punktu (Point to Point Movement)
scenariusz / misja / kampania (Scenario / Mission / Campaign Game)
wariant solo (Solo / Solitaire Game)
wydarzenia (Events)
zarządzanie ręką (Hand Management)
zbieranie zestawów (Set Collection)
zmienny start (Variable Set-up)
Śledzenie ruchu (Track Movement)
- Wydanie
-
- Instrukcja
-
- Wiek
-
od 12
lat
- Liczba graczy
-
od 1 do 4
osób
- Czas gry
-
od 30 do 120
min.
- Rok premiery
-
2020
- Rok wydania
-
2020
- Autor
-
Alexander Pfister
- Nazwa oryginalna
-
Maracaibo
- Ocena na BGG
-
8.24
- Pozycja na BGG
-
37
- Poziom trudności
-
3.89
na 5
- Pudełko zawiera
-
plansza przedstawiająca Karaiby
4 plansze statków
265 kart, wliczając w to:
• 157 kart planowania
• 77 kart fabuły
• 8 kart kariery
• 15 kart automy
• 8 budynków prestiżowych
1
woreczek
4 karty pomocy
24 płytki zadań
4 płytki fabuły
13 płytek miast
23 płytki rozwoju
20 żetonów synergii
25 żetonów walki
58 dublonów
4 certyfikaty walutowe
elementy drewniane:
• 39 znaczników przynależności
• 98 dysków
• 12 znaczników wpływów
• 32 figurki
• 4 statki
• 4 znaczniki punktów zwycięstwa
• 4 eksploratorów
• 12 znaczników
- Pudełko wymiary
- 29.5 x 29.5 x 7.5 cm
- Waga około
- 2.2 kg
Zdjęcia gry pochodzą z serwisu BoardGameGeek, mają one tylko i wyłącznie charakter poglądowy szeroko rozumianej gry a nie konkretnego produktu.
Zdjęcia mogą przedstawiać modyfikacje gry, dodatki, rożne wersje lub rozwinięcia, różniące się od oferowanego produktu.
„Maracaibo”, które zaprojektował Alexander Pfister, przenosi graczy w okres XVII-wiecznej kolonizacji Karaibów, świat pełen przygód i możliwości, gdzie najważniejsze europejskie nacje walczą o dominację, starając się poszerzyć i umocnić swoją potęgę polityczną oraz gospodarczą. Bogata zawartość pudełka (w tym ponad 200 drewnianych elementów i ponad 260 kart) dostarczy wielu wrażeń i unikalnych rozgrywek.
W ciągu czterech rund gracze opływają swoimi statkami Karaiby, dostarczając towary do miast lub wykonując tam różne działania, przybliżające ich do zwycięstwa. Swoim statkiem poruszają się po wyznaczonym kursie, od punktu do punktu, poprzez umiejętne zarządzanie kartami, którymi dysponują. W ten sposób robią wszystko, co w ich mocy, aby zwiększyć swoje wpływy u trzech dominujących w regionie nacji, budować wpływowe połączenia i osiągnąć w ten sposób sławę oraz fortunę. Zwycięży ten z nich, któremu uda się zrealizować plany w sposób najbardziej efektywny. Czy osiągnie to budując potężny okręt, czy może tocząc bitwy, tworząc siatkę pomocników, eksplorując dzikie ostępy albo wykonując najprzeróżniejsze zadania?