Jak narodziła się Atena?
Kim byli bogowie z Olimpu?
Dlaczego Odyseusz to mistrz forteli?
Jakich dwanaście prac wykonał Herakles?
Z jakiego powodu wybuchła wojna trojańska?
Kto zabił Minotaura?
Odkryj przygody bogów oraz heros&oac...
PREMIERA CZERWIEC 2024
W pudełku z grą będzie dodatkowa karta promocyjna „Rewolta na Arrakis”.
Niezależna kontynuacja kultowej gry strategicznej !
Po zdradzeniu i zniszczeniu rodu Atrydów Imperator ponownie...
Na Dzikim Zachodzie plotki roznoszą się daleko; plotki o imponujących przygodach i opowieści snute o zachodzie słońca. O bohaterach, oszustach i miejscach ukrytych na pustyni.
BANG! Legendy to rozszerzenie, które pozwala wcielić się w...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Kolejka IPN (Trefl)
mi wyjątkowo mocno brakuje interakcji. fajna do zagrania w rodzinie, ale myślę, że jest sporo ciekaw...