Tylko od was zależy, jak będzie wyglądać ten rok!
Gracie kartami przedstawiającymi 4 pory roku: WIOSNĘ, LATO, JESIEŃ i ZIMĘ.
Staracie się zdobyć 12 kart tworzących rok. Wygra osoba, która stworzy rok z największą liczbą punktów.
Przez tysiąc lat, wraz z innymi bogami rządziliście krainą Eldranir, światem pełnym niewykorzystanego potencjału, zamieszkanym przez rozproszoneklany śmiertelników. Bez względu na to, co o nich myślisz, są ci potrzebni, gdyż ich wiara jest źr&...
DATA PREMIERY: 08.05.2024
Dodatek do taktycznej gry karcianej dla wielbicieli natury !!!
W mieszanym górskim lesie Alp można spotkać wiele gatunków zwierząt, roślin i grzybów. Choć dzielą siedlisko, ich wymagania są bardz...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Pytaki (wydanie czwarte)
Gra jest bardzo fajna, integruje cała rodzinę. W trakcie zabawy dowiadujemy się wiele o sobie na wza...