-70%
Ahoj Marynarzu! Uwaga Piraci na horyzoncie!
Zabawa dla całej rodziny w morskich klimatach! Gdy morze jest spokojne, nie ma kogo rabować i grabić, nie ma co robić to piraci zabawiają się w bitwę! „Hook” to gra na spostrzegawczość od 3 do 6 osób, w której gracze spróbują uniknąć armatnich kul by złapać jak największą liczbę spłoszonych papug!
Rozpoczynamy rozgrywkę „Hook!” od położenia na środku wszystkich żetonów kul armatnich, oraz wybraniu sobie koloru marynarza/pirata którym będziemy grali. Wraz z Kartą Obrażeń danej postaci otrzymujemy zestaw specjalnym kart z otworami, oraz rozdane wszystkim po równo Karty Celów z przetasowanej talii. Wszystko rozkładamy przed sobą, wraz z zakrytą osobistą Talią Celów. Teraz jesteśmy gotowi do gry! „Hook!” rozpoczyna gracz z kompasem wydając komendę „Gotowi do strzału? Pal!”. W tym momencie wszyscy odkrywają wierzchnią kartę z Talii Kart Celów i kładą je na środku, by były widoczne dla wszystkich. Następnie biorą kartę z otworami i przykrywają nią jedną z wyłożonych kart celów. Uwaga! Surowe zasady pirackiej braci mówią, że jeśli jakiejś karty z otworami dotkniemy MUSIMY jej użyć! Zabronione jest jakiekolwiek cofanie, nawet jeśli źle kartę położymy, rozpatrujemy efekt źle położonej karty z otworami! W końcu kuli armatniej po wystrzeleniu nie jesteśmy w stanie zawrócić! O co chodzi z kładzeniem kart z otworami? Mianowicie, przykrywają one Karty Celów, tak, że widoczne są tylko niektóre obrazki. Teraz będziemy sprawdzać wynik strzelaniny- czyli rozpatrywać te obrazki. Jeśli przez otwór wygląda pirat w jakimś kolorze, gracz dostaje jedną kule armatnią i kładzie ją na swojej karcie Obrażeń, nawet jeśli to jego karta z otworami leży na Karcie Celów. Jeśli jakaś karta z otworami danego gracza pokazuje również beczkę lub klatkę, gracz ten ignoruje kulę (nie bierze jej z puli) ponieważ zdążył się schować. Jeśli jakaś karta z otworami pokazuje Czarnego Pirata, właściciel karty z otworami wskazuje cel kuli (innego gracza). Są jeszcze trzy symbole- bomba sprawia, że wszyscy gracze otrzymują obrażenie, butelka rumu „ulecza” jedną ranę (usuwa jedną kule z karty obrażeń) i papugi. Osoba której karta z otworami pokazuje papugę, zabiera tą kartę dla siebie. Na koniec gry zliczamy ilość papug i wygrywa osoba z największą ilością tych ptaków! (Oczywiście jeśli wcześniej nie zatonęła w wyniku miotanych kul)
Ciekawy i niespotykany dotąd rodzaj prowadzenia gry. Ta nowatorka mechanika zasłaniania Kart Celów kartami z otworami sprawia, że „Hook!” jest świetną rozrywką podczas rodzinnych rozgrywek ale i też sprawia, że gra znajduje zastosowanie na imprezach! Wykaż się celnym okiem, spostrzegawczością, zdolnością reagowania i logicznym myśleniem! „Hook!” to gra planszowa dla prawdziwych piratów głodnych morskich bitew!