Premiera 29.08.2024
Rozszerzenie do gry Dune: Wojna o Arrakis
Imperium przysyła posiłki!Sięgnijcie po nowe narzędzia prowadzenia wojny o Arrakis! Wynajmijcie Liniowce Gildii i zapełnijcie je Fregatami zapewnionymi przez KHOAM oraz Żołnierzami ...
Pozwól swojemu dziecku rozwinąć zdolności ruchowo-myślowe oraz popracować nad zdolnościami manualnymi i wyobraźnią. Kostka Rubika zapewni każdemu ochotnikowi nie lada gratkę podczas próby jej ułożenia. Jest to zdecydowanie najpopularnie...
Gdzie mieszka czarodziej? A jak wygląda dom syreny? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w grze Baj Domki. To kreatywna układanka dla najmłodszych graczy, która ćwiczy logiczne myślenie, spostrzegawczość, zdolności manualne, koncentrację,...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Antike II
Gra Antike II jest przedstawicielem można tak powiedzieć nowego podgatunku Euro gry strategicznej. J...