Premiera 2024-10-09
Właśnie dotarliście do El Dorado! Rozpoczyna się wyścig po skarby!
Wykorzystując karty swojej ekspedycji staracie się zdobyć drogocenne klejnoty znajdujące się w świątyniach. Wygra ten, kto zdobędzie skarby i zdoła wydostać...
Samodzielna gra planszowa będąca kosmiczną, bardziej zaawansowaną odsłoną Terra Mystica i Ery Innowacji.
Podbijaj kosmos jedną z 14 frakcji
Rozwiń swoje imperium galaktyczne drogą pokojowego rozwoju. Terraformuj i zasiedlaj planety, buduj inf...
Premiera: 18.10.2024Przegląd najnowszych projektów, w które warto zainwestować
Wykorzystaj zasoby tytanu z asteroidy Psyche 16, odkryj szerokie zastosowanie robozapylaczy i superkondensatorów, przygotuj się na lodowe uderze...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Mól Szachrajek
Ulubiona gra mojego brata ! grając w tą gre można się świetnie bawić ze znajomymi. Super sprawa na n...