Pozwól swojemu dziecku rozwinąć zdolności ruchowo-myślowe oraz popracować nad zdolnościami manualnymi i wyobraźnią. Kostka Rubika zapewni każdemu ochotnikowi nie lada gratkę podczas próby jej ułożenia. Jest to zdecydowanie najpopularnie...
Nowa mapa do Wsiąść do Pociągu!
Witaj w kolejnej części słynnej gry kolejowej! W Wsiąść do Pociągu: Holandia akcja toczy się poniżej poziomu morza, w kraju z niezliczonymi kanałami i rzekami i jeszcze większą liczbą mostów.&nbs...
Idealny zestaw dla początkujących - przedstawiamy Rubik's: Zestaw Startowy. Ten zestaw prezentowy zawiera oryginalną kostkę Rubika 3x3 i kostkę Rubika 3x3x1. Kostka 3x3x1 to jednowarstwowa łamigłówka. Jej prostota sprawia, że jest świetna ...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
nieList Miłosny ed. rozszerzona
Świetna gra dla 3-4 osób. Dla dwóch szybko robi się nudna. Warto kupić od razu koszulki, bo rzeczywi...