Honeycombs Blue - plastry miodu. Kultowa gra w nowej odsłonie!
Honeycombs Blue to nowa odsłona naszego niesamowitego bestselleru - Honeycombs - plastry miodu. Wersja ta wzorowana jest portugalskimi kafelkami azulejos, znanymi na całym świecie płytka...
Czy leci z nami pilot?
Halo wieża to innowacyjna gra kooperacyjna dla dwóch osób, w której gracze wcielają się w rolę pilotów samolotu pasażerskiego. Waszym zadaniem będzie wspólne, bezpieczne lądowanie masz...
PREMIERA 19.07.2024
Perfidna gra karciana
Klink to prosta i angażująca karcianka pełna interakcji i podejmowania dobrze skalkulowanego ryzyka. W każdej turze otrzymujemy dwie karty. Podglądamy jedną z nich i na tej podstawie musimy zdec...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
xxxxAbyss (edycja angielska)
perełki to cudo! pojemniczki jeszcze cudniejsze! a sam gra, nawet bez nich jest super! polecam każde...