Premier 11.10.2024
Świętuj okrągłą rocznicę wydania najlepszej gry familijnej!
Odśwież swój egzemplarz kultowej gry dzięki wyjątkowym wagonikom kolekcjonerskim, które zastąpią pociągi we Wsiąść do Pociągu: USA lub pocią...
Premiera: 03.10.2024Walka o los ludzkości wydaje się nie mieć końca. Bohaterowie i bohaterki, nie zważając na ogromne zmęczenie dotychczasowymi potyczkami, znowu ruszają do walki. Aby mieć jakiekolwiek szanse na zwycięst...
Której księżniczce uda się pozostać singielką do końca balu ?
Królewna Śnieżka, Mała Syrenka, Kopciuszek i inne księżniczki z baśni spotykają się na zaplanowanymna pięć dni balu. Książę z bajki, który nie został zaproszony,...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Talisman: Magia i Miecz
Gra zachęca swoim wyglądem, rozbudowaniem oraz sposobem w jaki wciąga. Nawet nie wiesz kiedy z ostro...