DATA PREMIERY 27.09.2024
Galaktyka podzielona! Odkrycie fabryk droidów na Geonosis i nagłe powołanie Armii Klonów zapoczątkowało Wojny Klonów. Niezliczone zastępy droidów wysyłane przez Sojusz Separatystów stan...
Sojusz Rebeliantów walczy przeciwko tyranii Imperium Galaktycznego. Każde kolejne zwycięstwo wlewa w ich serca nowe pokłady nadziei, a każdy bohaterski czyn wzmacnia determinację. Jednak zasoby Imperium są niewyczerpane, a siła rażenia imperia...
Premiera pierwsza połowa października
Gra planszowa pełna chaosu i niebezpiecznych zmiennych dla od 1-9 graczy !
GDZIE JESTEŚ ?Coś jest nie tak. Załoga stacji kręci się niespokojnie i nikt nie chce odpowiedzieć na moje pytania. Czy ma to coś wsp&oa...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Attack! Maksymalne Ryzyko
Gra strategiczna dla 2-6 graczy. Uczestnicy gry mają za zadanie opanować świat poprzez przejmowanie ...