Premiera: 18.10.2024Zupełnie nowy początek
Preludium to wyjątkowe urozmaicenie rozgrywek: przyspiesza pierwszą fazę gry i pozwala stworzyć spójniejszą strategię na kolejne rundy. Terraformacja Marsa: Preludium 2 jeszcze mocniej skup...
Sojusz Rebeliantów walczy przeciwko tyranii Imperium Galaktycznego. Każde kolejne zwycięstwo wlewa w ich serca nowe pokłady nadziei, a każdy bohaterski czyn wzmacnia determinację. Jednak zasoby Imperium są niewyczerpane, a siła rażenia imperia...
Premiera 18.09.2024
Czy uda Ci się przetrwać ?
Prowadzona przez Ciebie wyprawa po ukryty na wyspie skarb szła naprawdę świetnie, dopóki wokół nie rozległo się dudnienie, a ziemia pod Twoimi stopami nie zaczęła się trząść. Akurat w t...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Kupcy i Korsarze
Gra jest bardzo ciekawa, pozwala na rozwijanie wyobraźni. Dzięki niej można wcielić się we wpływoweg...