Kultowa gra przygodowa w odświeżonej odsłonie!
Nadchodzi świt Nowej Ery. Talizmany spadły z nieba, zwiastując wyprawę po Koronę Władzy. Pretendenci wszelkiej maści przygotowują się do rywalizacji o ten najpotężniejszy artefakt stworzony przez Bog&...
Premiera 2024-10-09
Właśnie dotarliście do El Dorado! Rozpoczyna się wyścig po skarby!
Wykorzystując karty swojej ekspedycji staracie się zdobyć drogocenne klejnoty znajdujące się w świątyniach. Wygra ten, kto zdobędzie skarby i zdoła wydostać...
Premiera 31.10.2024
Jedna z najwyżej ocenianych rozbudowanych gier planszowych na rynku !!!
Rozmach strategii 4X i decyzyjność gier euro
Voidfall oferuje rozgrywkę pełną napięcia, głębokiej strategii oraz niezwykłych możliwości. Pełnymi garś...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Dylematy (druga edycja)
komentarze do każdego z zadań same się cisną na usta! a sporo zamieszania jest przeważnie "BO NIE MA...