UWAGA: do rozegrania scenariusza Jądro ciemności wymagany jest podręcznik podstawowy lub Zestaw startowy dla oficjalnego produktu licencyjnego
Kolejna część do Gry fabularnej OBCY.
INTERFEJS 3301 – WEYLAND-...
W trakcie rozgrywki będziecie próbować jak najszybciej pozbyć się swoich kart kosmitów. W każdej turze możesz dołożyć maksymalnie 4 karty w pionie lub poziomie. Nie wszystkich kosmitów można jednak zagrywać razem, dlatego trzeba ...
Nowa edycja kart do gry WADDINGTONS NO. 1 idealnie pasuje zarówno do swobodnych gier rodzinnych, jak i rozgrywek, toczonych o wysoką stawkę.Niezależnie od tego, czy grasz w pasjansa, remika czy pokera, te karty z pewnością ożywią rozgrywkę i w...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Pytaki (wydanie czwarte)
Próbowałem z moją całą rodziną (9 osób) i potwierdzam, znakomita zabawa niezależnie od wieku graczy,...