W każdej turze jeden z graczy rzuca kośćmi, następnie wszyscy wybierają najkorzystniejsze z nich i zapisują wyniki na swoim arkuszu. Podczas gry będzie starać się grupować takie same wartości – aby domykać pokoje. Ich wielkości muszą być t...
Wypełnij pola na psach, aby wygrać!
Weź udział w grze pełnej kuszenia losu i wesołych psiaków! Rzucaj kośćmi, kombinuj, a potem przerzucaj wyniki, by dopasować je do odpowiednich pól na zwierzakach. Ryzykowne posunięcia mogą zakończy...
Premiera 7.11.2024
Kooperacyjna gra karciana z niesamowitymi figurkami !
Samodzielna gra w linii Marvel United
Multiversum otwiera się na oścież i wkracza do tej szybkiej gry kooperacyjnej pełnej wyzwań! Zbuduj swój zespó...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Osadnicy: Narodziny Imperium
Piękne wydanie, szybka rozgrywka, zasady proste, aczkolwiek zaznajomienie się z talią aby wykorzysty...