Premiera: maj 2024 r.Gra Cat in the Box to wyjątkowa zabawa, łącząca urocze koty z zasadami fizyki kwantowej.
W tej grze, kolor karty w Twojej ręce nie jest ustalony od początku. Dopiero po zagraniu karty decydujesz, jaki kolor będzie...
Interaktywna książka z serii "Czytaj z Albikiem" zaprasza do świata baśni z ośmiu zakątków świata. Każda opowieść podkreślona jest niezwykłą muzyką, która tworzy baśniowy klimat.
Dzieci usłyszą nie ty...
Dodatek dla rozgrywek 2- i 4-osobowych z grą podstawową oraz grą podstawową i Projektem Leeghwatera.
Jaka będzie przyszłość Czarnego Kanionu?
Rozszerzenie zawiera specjalną mapę przedstawiającą poprzecinany kanionami obszar Kolorado. Wraz z n...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Cluedo Shuffle
Najlepsza detektywistyczna gra karciana na rynku. Moja recenzja na mlodygiercownik.blog.pl gdzie każ...