W BLASKU jesteś poszukiwaczem przygód, który buduje swoją kompanię, rekrutując w każdej turze nowego towarzysza podróży, starając się jak najlepiej połączyć ich moce. Będziesz rzucał kostkami, aby aktywować zalety, jakie przynosz...
Arrakis. Diuna. Pustynna planeta. Stań na czele jednego z wysokich rodów Landsraadu. Wznieś swój sztandar nad bezkresnym pustkowiem i wyślij swoich wojowników oraz szpiegów do akcji. Z kim nawiążesz sojusz, a kogo zdradzis...
Kraken to gra ukrytych tożsamości, blefu i dedukcji, z trzema stronnictwami o całkowicie rozbieżnych celach. Wszyscy stanowicie załogę jednego statku, jednak pragniecie poprowadzić go zupełnie innym kursem. Lojalni marynarze chcą doprowa...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Colt Express: Konie i dyliżans
Bardzo lubię tematykę westernową, ta gra wprowadza właśnie taki nastrój za co ma u mnie wielkiego pl...