Ile ważył najcięższy w historii mistrz sumo?
Ilu ludzi spacerowało po Księżycu?
Ile koni wzięło udział w ekranizacji „Krzyżaków”?
Ile jest okien w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie?
Jaka jest największa prędkość ssaka?
Zn...
Toksyczne pływy przynoszą na Pustkowie obietnicę nowych możliwości czekających na tych, którzy są dość śmiali, by wyruszyć na otwarte morze. Zrujnowane metropolie otwierają porty, a monterzy konstruują złomowe łodzie, które umożliwią po...
Skuteczna współpraca jest kluczem do sukcesu. Ale co w przypadku, gdy sami nie wiecie, jakie karty posiadacie? Hanabi: Wielki pokaz to wyjątkowa gra kooperacyjna, w której z pomieszanych lontów, rakiet i prochu pr&oac...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Red7 (edycja polska)
Gra ma w sobie niesamowity potencjał i gwarantuje bardzo dużą regrywalność. Dodatkowym atutem są mał...