Bestsellerowa gra imprezowa powraca, tym razem w wersji dla dorosłych! Tu hasła kojarzą się tylko z jednym i są jeszcze trudniejsze do narysowania. Niezależnie, czy uda się Wam przekazać słowa dalej, czy też po drodze Wasze myślenie skręci w zupełnie...
Pomóż zwierzętom zgromadzić zapasy!
Tworzycie leśne krainy pełne krętych ścieżek. Układacie je w taki sposób, aby ułatwić zwierzętom dostęp do ich przysmaków. W trakcie gry należy powiększać kryjówki zwierząt (zmieści się...
Blef w najczystszej postaci!
Spicy to pikantna gra karciana. Są w niej proste zasady. Jest potężna porcja blefu. Jest masa śmiechu i rozgrywka na jeden kwadrans… po której zawsze pojawia się magiczne “Gramy jeszcze raz?”. S...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Świat Dysku: Ankh Morpork
rewelacja! jako fan serii o Świecie Dysku, zakupiłem zaraz po premierze! łatwo wyjaśnić zasady, spor...