Samodzielna, taktyczna gra planszowa z rewelacyjnymi figurkami i hordą zombie do pokonania
Los wojny o przetrwanie ludzkiego gatunku w rękach najlepszych uczniów profesora Xaviera: X-Menów
Rewolucja X-Men to kooperacyj...
Premiera 17.05.2024
Ulepimy dziś bałwana?
A founding member of the X-Men and the team’s prankster, Bobby Drake discovered his mutant power to generate cold and manipulate ice as a young teen. He joined Xavier’s school to escape persecut...
Ile ważył najcięższy w historii mistrz sumo?
Ilu ludzi spacerowało po Księżycu?
Ile koni wzięło udział w ekranizacji „Krzyżaków”?
Ile jest okien w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie?
Jaka jest największa prędkość ssaka?
Zn...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus