premiera 24.05.2024
Kultowa karcianka w klimacie fantasy
Przez tysiąclecia odizolowane królestwo Vigil nie było narażone na niebezpieczeństwo ze strony innych krain. Teraz, gdy bariera między wymiarami się rozpada, z zaświatów pr...
DATA PREMIERY: 08.05.2024
Przemysłowcy w epoce nowej energii !!!
Gdy Elsa von Frühlingfeld użyła niedawno wyizolowanego pierwiastka uranu do podgrzania słoika z wodą, a uzyskaną parę wykorzystała do zasilenia silnika w procesie, kt&oac...
Wraz ze znajomymi wyruszacie na dzień pełny emocji, szyderstw i obstawiania Waszych ulubionych koni! Obstawiajcie zakłady w czasie rzeczywistym, obserwując gonitwę koni na torze wyścigowym. Wolicie obstawiać zakłady wcześniej, by skorzystać z lepszyc...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Small World (edycja polska)
Gra jest świetna. Wciąga wszystkich graczy już od samego początku! Uważam, że jest warta swojej ceny...