- Producent
- Lacerta
- Dział
gry planszowe
- Kategorie sklep
-
dodatki
ekonomiczne
fantasy
rolnictwo
zwierzęta
- Kategorie świat
- ekonomiczne (Economic)
fantasy (Fantasy)
rolnicze (Farming)
rozszerzenia (Expansion for Base-game)
zwierząta (Animals)
- Kod producenta
- 5908445421822
- Numer katalogowy
- 5596
- Mechnika
- odmienne zdolności graczy (Variable Player Powers)
rozmieszczanie robotników (Worker Placement)
układanie kafli/kafelków (Tile Placement)
- Wydanie
-
- Instrukcja
-
- Wiek
-
od 12
lat
- Liczba graczy
-
od 1 do 7
osób
- Czas gry
-
od 30 do 210
min.
- Rok premiery
-
2018
- Rok wydania
-
2019
- Autor
-
Uwe Rosenberg
- Nazwa oryginalna
-
Caverna: The Forgotten Folk
- Ocena na BGG
-
8.32
- Poziom trudności
-
3.85
na 5
- Pudełko zawiera
-
8 plansz ras
8 żetonów pomocy
32 żetony usprawnień
32 żetony korytarzy, pól i pastwisk
24 żetony klejnotowoców
24 żetony grzybów
1 żeton Jaskiniowego goblina
16 zetonów złotych monet
7 żetonów goblinów
1 instrukcja
- Pudełko wymiary
- 22.5 x 31.5 x 4.5 cm
- Waga około
- 1.05 kg
Zdjęcia gry pochodzą z serwisu BoardGameGeek, mają one tylko i wyłącznie charakter poglądowy szeroko rozumianej gry a nie konkretnego produktu.
Zdjęcia mogą przedstawiać modyfikacje gry, dodatki, rożne wersje lub rozwinięcia, różniące się od oferowanego produktu.
Polska edycja rozszerzenia Caverna: The Forgotten Folk
Pewnego dnia w krainie Kawerny pojawiły się cudaczne stworzenia. Wędrują przez góry i lasy oraz ciężko pracują, aby zapewnić wspaniałą przyszłość swoim rodzinom. Przez długi czas krasnoludy były przekonane, że są jedynym inteligentnym gatunkiem żyjącym na świecie. Jakże się zdziwiły, kiedy okazało się, że są w błędzie! Teraz nie mają już jednak czasu na zastanawianie się, skąd oni wszyscy się wzięli i czego tu szukają. Trzeba stawić czoła nowej rzeczywistości i konkurować o nieliczne zasoby z tymi, którzy nie wydają się grać fair...
To rozszerzenie gry Kawerna wprowadza osiem nowych nacji, które będziemy nazywać rasami. Każda z nich ma swoje unikalne cechy. Każdy gracz na początku gry musi zdecydować, czy grać krasnoludami (zgodnie z zasadami gry podstawowej), czy jedną z nowych ras (zgodnie ze specyficznymi zasadami danej rasy). Dodatkowo, każda rasa wprowadza do gry cztery nowe żetony usprawnień, które zastępują określone żetony z gry podstawowej. W ten sposób gra nabiera zupełnie nowej dynamiki.