Obrazek gra planszowa Anachrony PL

21%

Cena nowej
249.95 PLN 198.00 PLN

Produkt dostępny od ręki
Dodaj do koszyka
 
Koszty dostawy
0.00 PLN - Kurier: DHL (od 300 PLN)
0.00 PLN - Kurier: K-EX (od 300 PLN)
0.00 PLN - Odbiór osobisty (Warszawa)
12.90 PLN - InPost: paczkomat
17.00 PLN - Kurier: DHL
19.90 PLN - Poczta Polska: przesyłka ekonomiczna
21.90 PLN - Poczta Polska: przesyłka priorytetowa
24.90 PLN - Kurier: UPS
Progi rabatowe - system został uruchomiony do dnia 1 lutego 2017r

Aby skorzystać z rabatu podaj adres e-mail, z którego robisz zamówienia w naszym sklepie
Podaj e-mail

1% od 400 PLN*
2% od 600 PLN*
3% od 800 PLN*
4% od 1000 PLN*
5% od 1200 PLN*
6% od 1400 PLN*
* suma zamówień złożonych w sklepie online i opłaconych w ciągu ostatnich 6 miesięcy dla zalogowanych do profilu
Liczba osób, które chcą mieć tą grę: 2
Producent
Albi Polska
Dział

gry planszowe

Kategorie sklep

ekonomiczne

Postapo

Kategorie świat
ekonomiczna (Economic)
science fiction (Science Fiction)
Pozycja na BGG
63
Poziom trudności
3.95 na 5
Ocena na BGG
8.14 na 5379 głosy
Nazwa oryginalna
Anachrony
Numer katalogowy
4308
Mechaniki
zarządzenie usprawnieniami (Action Point Allowance System)
dociąganie kart (Card Drafting)
rzucanie kośćmi (Dice Rolling)
zbiory zasobów (Set Collection)
różne zdolności graczy (Variable Player Powers)
zajmowanie pól akcji (Worker Placement)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 15 lat
Liczba graczy
od 1 do 4 osób
Czas gry
od 30 do 120 min.
Rok premiery
2017
Rok wydania
2018
Autor
Richard Amann, Viktor Peter, Dávid Turczi
Pudełko zawiera
plansza główna
4 plansze graczy
4 dwustronne plansze ścieżki
80 znaczników robotników
kostki i żetony zasobów
24 żetony rdzeni zasilających
66 żetonów punktów zwycięstwa
30 znaczników kropli wody
24 sześciokątne znaczniki egzoszkieletów
4 dwustronne karty pomocy
8 kart liderów
4 banery graczy z plastikowymi podstawkami
8 znaczniki podróży w czasie i morale
32 znaczniki ścieżki
36 karfli Warpu
60 kafli budynków
11 kart puli rekrutacji
11 kart puli wydobycia
12 dwustronych kafli osi czasu
1 kafel uderzenia
18 kafli superprojektów
2 kości badań
kość paradoksu
dwustronny kafel akcji ewakuacji
12 kafli anomalii
45 kafli przełomu
15 kafli upadającej stolicy
9 kafli niedostępnych heksów
8 kart warunków końcowych
16 kart początkowych zasobów
1 notes punktacji
16 żetonów paradoksu
plansza "Dzień Sądu"
10 eksperymentów 1. poziomu
10 eksperymentów 2. poziomu
1 karta warunku końcowego
2 kości trajektorii
1 żeton "Ocelenie Ziemi"
1 żeton "Przypieczętowanie Losu"
plansza chronobota
baner chronobota
6 znaczników egzoszkieletów w kształcie heksów
8 kafli Warpu Chronobota
6 żetonów Chronobota
kość Chronobota
 
Zdjęcia gry pochodzą z serwisu BoardGameGeek, mają one tylko i wyłącznie charakter poglądowy szeroko rozumianej gry a nie konkretnego produktu.
Zdjęcia mogą przedstawiać modyfikacje gry, dodatki, rożne wersje lub rozwinięcia, różniące się od oferowanego produktu.

XXVI wiek, Nowa Ziemia. Świat się zmienił. Planeta powoli podnosi się po Dniu Oczyszczenia: dniu, w którym eksplozja nieznanego pochodzenia o katastrofalnym zasięgu wstrząsnęła całą Ziemią. Większość ludności została zgładzona, a znaczna część powierzchni Ziemi przestała nadawać się do zamieszkania.

Nikt nie wiedział co tak naprawdę spowodowało apokalipsę - jedyne co mogli zrobić ocaleni, to szukać schronienia i poczekać aż opadnie pył.

Resztki ludzkości rozdzieliły się na cztery kompletnie różne obozy wyznające ideologie zwane Ścieżkami:

  • wyznawcy pokoju obrali Ścieżkę Harmonii, żyjąc w jednej z niewielu ocalałych kolebek natury, pełnej flory i fauny,
  • surowi wyznawcy Ścieżki Dominacji przemierzają oceany w olbrzymim statku-metropolii,
  • przebiegli wyznawcy Ścieżki Postępu patrzą z góry na Ziemię ze swojego latającego miasta,
  • pobożni wyznawcy Ścieżki Zbawienia, mieszkający w rozległych podziemnych korytarzach i komnatach

Między wyznawcami ścieżek panuje kruchy pokój, lecz żyją prawie w zupełnym odosobnieniu. Ich jedynym punktem spotkań jest stolica, ostatnie niezależne miasto na Ziemi, prowadzone przez globalny organ zarządzający: Radę Światową.

Wiele lat później odkrywcy znaleźli bogate źródło nieznanej substancji w Strefie Zero Dnia Oczyszczenia. Wytrzymałe i lekkie Neutronium, jak nazwali je odkrywcy, okazało się niezastąpione jako materiał budowlany.

Dla upamiętnienia trzechsetnej rocznicy dnia apokalipsy, Rada Światowa rozpoczęła budowę pięciu monumentów zrobionych w całości z Neutronium i reprezentujących cztery ścieżki oraz stolicę świata. Gdy rozpoczęły się obchody rocznicy, delegacje czterech Ścieżek stały się świadkami najbardziej przełomowego zdarzenia od czasu Oczyszczenia.

Anachrony wcielasz się w lidera jednej ze ścieżek ideologicznych Nowej Ziemi: Harmonii, Dominacji, Postępu lub Zbawienia. Twoim głównym celem jest przygotowanie się na nadchodzące uderzenie asteroidy, zabezpieczenie przyszłości dla swoich ludzi i przezwyciężenie pozostałych trzech Ścieżek, by stać się dominującą ideologią, która ukształtuje przyszłość ludzkości.

Rozgrywka toczy się przez maksymalnie siedem rund zwanych erami, które reprezentują kilka lat. Po czwartej erze następuje uderzenie asteroidy, które zmienia to, jak rozgrywane są pozostałe ery i rozpoczyna odliczanie do końca gry.

Rozgrywka Anchrony składa się z trzech głównych mechanik:

  • zasilania i używania egzoszkieletów,
  • wykonywania akcji robotnikami,
  • używania podróży w czasie.

Dwupoziomowa mechanika zarządzania pracownikami

System zarządzania robotnikami w Anachrony obejmuje cztery różne typy pracowników, wyróżniających się między sobą mocnymi i słabymi stronami.

Niektóre akcje są domyślnie dostępne dla poszczególnych pracowników, podczas gdy inne są możliwe tylko dzięki specjalnej formie wzmocnienia i ochrony - egzoszkieletowi. Pracownicy i egzoszkielety są zarządzane osobno, lecz do sukcesu potrzebujesz obu.

Zarządzanie zasobami w czasie

Dzięki szczelinom w czasie łączącym przeszłość z teraźniejszością, liderzy mogą poprosić o użyczenie zasobów od siebie samych z przyszłości. Te dobra mogą znacząco wzmocnić rozwój gracza, jednak nie ma nic za darmo - w późniejszych erach pętla musi zostać zamknięta, a zasoby należy przesłać w przeszłość!

Wtrącanie się w kontinuum czasoprzestrzenne niesie ze sobą ogromne ryzyko - jeśli pętla nie zostanie zamknięta, tymczasowe anomalie zaczną rozrywać teraźniejszość...

Rozwijaj się, przygotowuj i przetrwaj kataklizm

Rozgrywkę w Anachrony silnie determinuje punkt zwrotny w postaci uderzenia asteroidy. To zdarzenie zmieni dostępne akcje, otworzy nowe możliwości i rozpocznie odliczanie do końca gry. Dzięki starannemu planowaniu i przygotowaniu gracze mogą nawet wykorzystać efekty katastrofy.

Anachrony to przede wszystkim:

  • fascynujące połączenie świata science-fiction i niezwykłej historii,
  • zarządzanie pracownikami i zasobami przeplecione ekscytującymi podróżami w czasie,
  • kilka różnych typów pracowników, każdy posiadający inne mocne i słabe strony,
  • świetnie zbalansowana rozgrywka, zarówno w trybie solo, jak i na dwóch, trzech, czy czterech graczy - każdy uczestnik rozgrywki obiera całkowicie inną ścieżkę rozwoju,
  • duża regrywalność, którą gra zawdzięcza zróżnicowanym umiejętnościom postaci i dużej ilości dróg prowadzących do zwycięstwa,
  • duża możliwość zawiązywania sojuszy podczas gry, knucia spisków, tymczasowej kooperacji,
  • dwa dodatkowe tryby gry dla bardziej zaawansowanych graczy!


  Podziel się z innymi graczami swoim komentarzem o tej grze

Produkty rekomendowane dla Ciebie

Brzdęk!
179.95 PLN 159.00 PLN
Battle for Rokugan
165.00 PLN
Aeon s End
159.95 PLN 109.00 PLN
Coimbra
199.95 PLN 147.00 PLN