Obrazek gra planszowa Clash of Cultures

6%

Cena nowej
359.00 PLN 339.00 PLN
Ostatnia sztuka

Produkt dostępny od ręki
Dodaj do koszyka
 
Koszty dostawy
0.00 PLN - Kurier: DHL (od 300 PLN)
0.00 PLN - Kurier: K-EX (od 300 PLN)
0.00 PLN - Odbiór osobisty (Warszawa)
12.90 PLN - InPost: paczkomat
17.00 PLN - Kurier: DHL
19.90 PLN - Poczta Polska: przesyłka ekonomiczna
21.90 PLN - Poczta Polska: przesyłka priorytetowa
24.90 PLN - Kurier: UPS
Progi rabatowe - system został uruchomiony do dnia 1 lutego 2017r

Aby skorzystać z rabatu podaj adres e-mail, z którego robisz zamówienia w naszym sklepie
Podaj e-mail

1% od 400 PLN*
2% od 600 PLN*
3% od 800 PLN*
4% od 1000 PLN*
5% od 1200 PLN*
6% od 1400 PLN*
* suma zamówień złożonych w sklepie online i opłaconych w ciągu ostatnich 6 miesięcy dla zalogowanych do profilu
Liczba osób, które chcą mieć tą grę: 1
Producent
Z-Man Games
Dział

gry planszowe

Kategorie sklep

strategiczne

Kategorie świat
starożytność (Ancient)
rozbudowa miasta (City Building)
cywilizacyjna (Civilization)
ekonomiczna (Economic)
odkrywanie (Exploration)
Średniowiecze (Medieval)
rozbudowa terytorium (Territory Building)
Pozycja na BGG
221
Poziom trudności
3.58 na 5
Ocena na BGG
7.65 na 4561 głosy
Nazwa oryginalna
Clash of Cultures
Kod producenta
681706710006
Numer katalogowy
4087
Mechaniki
zarządzenie usprawnieniami (Action Point Allowance System)
rzucanie kośćmi (Dice Rolling)
sieć ruchu (Grid Movement)
zarządzanie ręką (Hand Management)
plansza modułowa (Modular Board)
handel i wymiana (Trading)
różne zdolności graczy (Variable Player Powers)
Wydanie
angielskie
Instrukcja
angielska
Wiek
od 14 lat
Liczba graczy
od 2 do 4 osób
Czas gry
od 180 do 240 min.
Rok premiery
2012
Rok wydania
2012
Autor
Christian Marcussen
Pudełko zawiera
20 region tiles
8 dice
4 Player Boards
4 Player Aids
Turn Track
119 cards
7 Wonder pieces
192 wooden cubes
Over 120 tokens and
more than 250 miniatures
1 Rulebook
Pudełko 27 x 37 x 7.5 cm
Pudełko wymiary
27 x 37 x 7.5 cm
Waga około
2.3 kg
 
Zdjęcia gry pochodzą z serwisu BoardGameGeek, mają one tylko i wyłącznie charakter poglądowy szeroko rozumianej gry a nie konkretnego produktu.
Zdjęcia mogą przedstawiać modyfikacje gry, dodatki, rożne wersje lub rozwinięcia, różniące się od oferowanego produktu.

From Christian Marcussen, the creator of Merchants and Marauders, comes Clash of Cultures, a civilization game in which each player leads a civilization from a single settlement to a mighty empire. Players must explore their surroundings, build large cities, research advances and conquer those who stand in the way. To accomplish this, you will have to invent new technologies, build grand cities, and spread the influence of your culture accross your enemies’ borders. You will need to explore the lands and seas with your settlers and ships, and conquer foreign cities and barbarian settlements. The game features a modular board for players to explore, 48 distinct advances, seven mighty wonders, and loads of miniatures and cards. The winner will create a culture that will be remembered and admired for millennia.

Will you be the leader of this great culture?

Advances
The game features about 48 distinct advances. The whole "tech-tree" is very flexible with no dead ends, yet still intuitive, sensible and "realistic". Additionally you have a great overview of what advances other cultures have - no need to ask - just look.

Modular Board
Players start with a civilization in its infancy. Move settlers to uncharted regions and reveal the terrain and its resources. Several mechanisms have been implemented to assure that an unlucky placement of region-tiles won't be a decider.

Playing Time
The game covers a time span similar to AH Civilization - that is to pre-gunpowder. However this means that this epic game is playable in about an hour per player! This is a pretty good playing time for a game that covers so much ground as this game will.

City management
Players expand their cities through the game. But not just to the generic larger city. Players instead choose a building type which represents the growth of the city. For instance you can expand a city with a port, fort, temple and academy - all with different benefits! Additionally cities can be "angry", "neutral" and "happy". Everything integrated in an intuitive and elegant fashion.

Multiple paths to victory
Earn points through:
- Founding cities and increasing their sizes
- Advances
- Objectives 
- Wonders
- Events

  Podziel się z innymi graczami swoim komentarzem o tej grze

Produkty rekomendowane dla Ciebie

El Grande Big Box
375.00 PLN
BONK
239.00 PLN 203.15 PLN
Amerykańskie Koleje
108.95 PLN 81.00 PLN