Obrazek gra planszowa Keyflower + kafelek ze wspieram.to

31%

Cena nowej
199.95 PLN 139.00 PLN
Ostatnia sztuka

Produkt dostępny od ręki
Dodaj do koszyka
 
Koszty dostawy
0.00 PLN - Kurier: DHL (od 300 PLN)
0.00 PLN - Kurier: K-EX (od 300 PLN)
0.00 PLN - Odbiór osobisty (Warszawa)
12.90 PLN - InPost: paczkomat
17.00 PLN - Kurier: DHL
19.90 PLN - Poczta Polska: przesyłka ekonomiczna
21.90 PLN - Poczta Polska: przesyłka priorytetowa
24.90 PLN - Kurier: UPS
Progi rabatowe - system został uruchomiony do dnia 1 lutego 2017r

Aby skorzystać z rabatu podaj adres e-mail, z którego robisz zamówienia w naszym sklepie
Podaj e-mail

1% od 400 PLN*
2% od 600 PLN*
3% od 800 PLN*
4% od 1000 PLN*
5% od 1200 PLN*
6% od 1400 PLN*
* suma zamówień złożonych w sklepie online i opłaconych w ciągu ostatnich 6 miesięcy dla zalogowanych do profilu
Spiel Portugal (Portugalia) Jogo do Ano - gra roku Liczba osób, które chcą mieć tą grę: 7
Jest to samodzielna gra. Inne produkty z tej serii Keyflower >>
Producent
Czacha Games
Dział

gry planszowe

Kategorie sklep

ekonomiczne

Kategorie świat
rozbudowa miasta (City Building)
ekonomiczna (Economic)
Żeglarstwo (Nautical)
renesans (Renaissance)
rozbudowa terytorium (Territory Building)
Pozycja na BGG
44
Poziom trudności
3.34 na 5
Ocena na BGG
7.87 na 15039 głosy
Nazwa oryginalna
Keyflower
Kod producenta
4260071880222
Numer katalogowy
3885
Mechaniki
licytacja (Auction/Bidding)
pamięć (Memory)
plansza modułowa (Modular Board)
transport (Pick-up and Deliver)
budowa dróg (Route/Network Building)
zbiory zasobów (Set Collection)
rozmieszczanie elementów (Tile Placement)
zajmowanie pól akcji (Worker Placement)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 13 lat
Liczba graczy
od 2 do 6 osób
Czas gry
od 90 do 120 min.
Rok premiery
2012
Rok wydania
2017
Autor
Sebastian Bleasdale, Richard Breese
Pudełko zawiera
64 duże sześciokątne kafle
48 żetonów umiejętności
120 drewnianych znaczników surowców
140 drewnianych znaczników robotników
1 znacznik Pierwszego Gracza
6 parawanów
1 bawełniany woreczek
12 woreczków strunowych
Pudełko 22.5 x 32 x 7.5 cm
Pudełko wymiary
22.5 x 32 x 7.5 cm
Waga około
1.29 kg
Keyflower + kafelek ze wspieram.to
199.95 PLN 139.00 PLN
Keyflower: Farmerzy
109.95 PLN 82.00 PLN
Keyflower: Kupcy
109.95 PLN 76.00 PLN
Spiel Portugal (Portugalia)
Spiel Portugal (Portugalia) (Jogo do Ano - gra roku)
2012 (miejsce 1)
 
Zdjęcia gry pochodzą z serwisu BoardGameGeek, mają one tylko i wyłącznie charakter poglądowy szeroko rozumianej gry a nie konkretnego produktu.
Zdjęcia mogą przedstawiać modyfikacje gry, dodatki, rożne wersje lub rozwinięcia, różniące się od oferowanego produktu.

Rozgrywka składa się z czterech rund, a każda runda to inna pora roku. Grę zaczynamy wiosną, a kończymy po zimie. Podczas pór roku gracze będą starali się rozwijać swoje wioski poprzez pozyskiwanie nowych kafli budynków, zdobywanie surowców, dodatkowych umiejętności lub ulepszanie wcześniej wybudowanych budynków. Wszystko po to, aby na koniec gry uzbierać jak największą liczbę punktów. Oczywiście gracz z największą liczbą zdobytych punktów będzie cieszył się zwycięstwem.

Każdy gracz rozpoczyna rozgrywkę z jednym kaflem domu i ośmioma losowo wybranymi robotnikami, których w tajemnicy przed innymi graczami chowa za swoim parawanem. Na środku stołu rozkłada się losowo wybrane kafle wioski. Na każdą porę roku przypada po 12 unikalnych kafli, a w zależności od liczby graczy losuje się ich odpowiednią ilość. Kafle te stanowią pulę, o którą gracze będą się licytować oraz pozyskiwać z nich dodatkowe surowce lub umiejętności. Gracze, którzy wylicytowali kafle w danej rundzie, będą rozbudowywać nimi swoją wioskę.

Dodatkowo w zależności od liczby graczy układa się na stole kafle łodzi, na których umieszczeni są robotnicy i/lub żetony umiejętności w ilości wynikającej z danego kafla. Na koniec danej rundy (pory roku) zgodnie z ustaloną kolejnością gracze będą zabierać jej zawartość (robotników, żetony umiejętności) i zasilać nimi swoją pulę zasobów.

Wioskę rozbudowuje się przez dokładanie nowych sześciokątnych kafli. Na początku każdej z 4 rund kilka takich kafli pojawia się na środku stołu (w zależności od ilości graczy), a gracze dostają wolną rękę w ich licytowaniu. W kolejnych ruchach wystawiają swoich robotników przy jednej z krawędzi kafla, który chcą pozyskać. Wszystkie użyte w jednym ruchu pionki muszą być jednakowego koloru, a jeśli przebijamy czyjąś ofertę, musi być ich przynajmniej o 1 więcej i muszą odpowiadać kolorowi, którego wcześniej użyto. Mamy więc w grze jakby 4 różne, niezależne „waluty” – robotników w 4 kolorach. Nawet tuzin czerwonych nie jest lepszy od jednego zielonego, jeśli ten zielony zajął już miejsce przy kaflu, na który czyhają czerwoni! 

Oprócz licytacji kafli, robotnicy zajmują się też ich wykorzystaniem. Każdy kafel to budynek, statek lub coś podobnego i albo daje bezpośrednie korzyści w grze np. w postaci punktów, albo pozwala na wykonanie jakiejś akcji po umieszczeniu na nim robotnika. Możemy to zrobić bez względu na to, czy należy on do nas, do przeciwnika, czy jeszcze podlega licytacji. Ważne, by przestrzegać zasad trzymania się jednego koloru oraz że, inaczej niż w przypadku licytacji, taki robotnik nie znika po zakończeniu rundy, tylko trafia do gracza, który jest właścicielem danego kafla. Jeśli więc wyślemy robotnika do pracy w swojej wiosce, zachowamy nasz kapitał ludzki do ponownego wykorzystania w kolejnej rundzie. Ale jeśli pracujemy u przeciwnika, sami powiększamy jego możliwości odegrania się na nas w przyszłości.

Keyflower urzeka mnogością kolorowych meepli, które użyte w ramach prostych i czytelnych akcji, pozwalają nam budować strategię, optymalizować posunięcia taktyczne i mieszać szyki przeciwnikom, a to wszystko w atmosferze blefu, podejrzliwości i z ciągłym kalkulowaniem, jaką jeszcze siłą roboczą dysponują przeciwnicy.

Jest to gra, która wymaga od graczy próby przewidywania ruchów przeciwnika po to, aby nie dać się zaskoczyć lub samemu ubiec swoim ruchem poczynania innych, daje również możliwości wyboru różnych strategii na zdobywanie punktów. Jednak ze względu na początkową losowość każdej rundy zwycięska strategia z poprzedniej gry może okazać się nieprzydatna w kolejnej rozgrywce. Wyczuwalna w grze lekka negatywna interakcja może osobom o słabszych nerwach trochę podnieść ciśnienie, co osobiście uważamy za plus tej gry, gdyż dzięki temu rozgrywa jest emocjonująca, a sama gra wiele na tym zyskuje.

  Podziel się z innymi graczami swoim komentarzem o tej grze

Produkty rekomendowane dla Ciebie

Keyflower: Kupcy
109.95 PLN 76.00 PLN
Na Końcu Języka
49.95 PLN 36.00 PLN
Sen
49.95 PLN 35.00 PLN