Obrazek gra planszowa Odkrycia: Dzienniki Lewisa i Clarka

Cena nowej
84.00 PLN
Rabat 0 %

Produkt niedostępny
Zapytaj o dostępność

Koszty dostawy
0.00 PLN - Kurier: DHL (od 300 PLN)
0.00 PLN - Kurier: K-EX (od 300 PLN)
0.00 PLN - Odbiór osobisty (Warszawa)
9.90 PLN - InPost: paczkomat
15.90 PLN - Kurier: DHL
24.90 PLN - Kurier: UPS
35.00 PLN - Poczta Polska: Pocztex Ekspres 24
Liczba osób, które chcą mieć tę grę: 5
Producent
Dział

gry planszowe

Kategorie sklep

ekonomiczne

kościane

Kategorie świat
dziki zachód (American West)
kości (Dice)
Pozycja na BGG
654
Poziom trudności
2.36 na 5
Ocena na BGG
7.13 na 3872 głosy
Nazwa oryginalna
Discoveries: The Journals of Lewis and Clark
Kod producenta
3770002176436
Numer katalogowy
2404
Mechaniki
tworzenie talii (Deck / Pool Building)
rzucanie kośćmi (Dice Rolling)
zbiory zasobów (Set Collection)
zajmowanie pól akcji (Worker Placement)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 14 lat
Liczba graczy
od 2 do 4 osób
Czas gry
od 50 do 60 min.
Rok premiery
2015
Rok wydania
2015
Autor
Cédrick Chaboussit
Pudełko zawiera
1 plansza do gry
30 kolorowych kości
55 dwustronnych kart Plemion/Odkryć
4 plansze graczy
1 instrukcja
Pudełko 27.5 x 27.5 x 5.5 cm
Pudełko wymiary
27.5 x 27.5 x 5.5 cm
Waga około
840 g
 
Zdjęcia gry pochodzą z serwisu BoardGameGeek, mają one tylko i wyłącznie charakter poglądowy szeroko rozumianej gry a nie konkretnego produktu.
Zdjęcia mogą przedstawiać modyfikacje gry, dodatki, rożne wersje lub rozwinięcia, różniące się od oferowanego produktu.

W latach 1803-1806 ekspedycja Lewisa i Clarka była pierwszą amerykańską wyprawą, która przemierzyła kontynent północnoamerykański od Missisipi po wybrzeże Pacyfiku i z powrotem. W trakcie tych trzech lat dowódcy wyprawy, Meriwether Lewis i William Clark, wraz z sierżantami Gassem i Ordwayem zapisali wiele stron dzienników podróży, opisując w nich między innymi nowe odkryte rośliny i gatunki zwierząt oraz nanosząc na mapy dotąd nieznane Amerykanom fragmenty kontynentu.

Instrukcje Prezydenta Jeffersona – 20 czerwca 1803 r.
Celem Waszej misji jest zbadanie rzeki Missouri, jej biegu i połączenia z wodami Oceanu Spokojnego w nadziei na znalezienie możliwie najłatwiejszej i praktycznej drogi wodnej w celu usprawnienia transportu handlowego.

Począwszy od ujścia Missouri, należy przeprowadzić pomiary wysokości poziomu wód w różnych punktach rzeki, w szczególności w miejscach, gdzie z rzeką łączą się jej dopływy oraz na jej przełomach, przy wysepkach i innych charakterystycznych miejscach. Bieg rzeki pomiędzy tymi punktami należy zbadać za pomocą kompasu, logu i pomiaru czasu i uzupełnić o bezpośrednią obserwację. Powinno się także pamiętać o poprawkach kompasu i notować je na różnych etapach wyprawy.

Szczególnie ważne jest poznanie ludów zamieszkujących tereny, przez które przechodzić będzie ekspedycja, aby zainicjować późniejsze kontakty handlowe. Waszym zadaniem będzie więc jak najdokładniejsze zbadanie, o ile warunki i okoliczności podróży pozwolą, następujących zagadnień:

  • nazw i liczebności napotkanych społeczności;
  • posiadanych przez nie majątków; 
  • ich stosunków z innymi plemionami i społecznościami;
  • języka, tradycji i miejsc kultu;
  • codziennych zajęć związanych z rolnictwem, rybołówstwem, polowaniem, wojną, sztuką i innych;
  • sposobów odżywiania się, ubierania i warunków mieszkaniowych;
  • nękających ich chorób i stosowanych na nie lekarstw;
  • moralnych i fizycznych cech, które odróżniają je od znanych nam plemion;
  • praw i obyczajów;
  • produktów, którymi moglibyśmy z nimi handlować.

Inne elementy warte uwagi to:

  • rodzaj gleby i ukształtowanie terenu, rozmiar i rodzaj produkcji warzyw, szczególnie gatunków nieznanych Amerykanom;
  • zwierzęta zamieszkujące tamte tereny, szczególnie gatunki nieznane w Stanach Zjednoczonych;
  • produkcja i wydobycie każdego rodzaju, ale w szczególności metali, wapienia, węgla kamiennego i saletr;
  • solanki i wody mineralne, łącznie z pomiarem temperatury tych ostatnich oraz wszelkimi danymi umożliwającymi lepsze ich poznanie;
  • obecność struktur wulkanicznych;
  • klimat, temperatura powietrza, proporcje dni deszczowych, pochmurnych i pogodnych, częstotliwość występowania burz, gradobicia i śniegu, miejsce występowania i grubość pokrywy lodowej, siłę wiatrów w różnych porach roku, czas kwitnienia określonych gatunków roślin, czas przebywania na danym terenie określonych gatunków ptaków, gadów i owadów.

W grze wcielasz się w rolę jednego z dowódców ekspedycji: Lewisa, Clarka, Gassa lub Ordwaya. Twoim celem jest zebranie w dzienniku jak największej ilości wiedzy i tym samym dołożenie osobistej cegiełki do rozwóju nauki.

W swoim Dzienniku możesz odnotowywać trzy rodzaje danych:

  • Geograficzne ‒ odwzorowujesz obszary, przez które przechodzisz;
  • Biologiczne ‒ odkrywasz nowe gatunki roślin i zwierząt;
  • Etnologiczne ‒ poznajesz nowe plemiona Indian północnoamerykańskich i badasz ich kulturę.

W trakcie gry zdobywasz karty Odkryć, które umieszczasz w swoim Dzienniku. Na koniec gry zwycięzcą zostaje gracz o największej liczbie punktów Odkryć.

W grze występują trzy metody zdobywania punktów zwycięstwa. Na koniec gry gracz dodaje:

  • punkty widniejące na kartach Odkryć znajdujących się w Dzienniku gracza;
  • punkty za zestawy zwierząt lub roślin różnych gatunków, które gracz opisał w swoim Dzienniku;
  • punkty związane z pozycją w rankingu liczebności tipi, na kartach Odkryć w swoim Dzienniku i kartach Plemion w swojej Strefie Akcji. Tipi reprezentują wiedzę gracza o plemionach Indian północnoamerykańskich zamieszkujących tereny zachodnie.

Gracz, który myśli o zwycięstwie, musi zaopatrywać się w coraz to nowe karty Plemion i Odkryć. Rzuty kośćmi determinują Akcje, jakie gracz może wykonać.

  Podziel się z innymi graczami swoim komentarzem o tej grze

Produkty rekomendowane dla Ciebie

Pycha Micha
69.90 PLN
Drapacze Chmur
14.00 PLN
Fasolki
49.95 PLN 39.00 PLN
Anioł Śmierci
75.00 PLN