Obrazek gra planszowa Listy z Whitechapel
Galakta

-16%

Cena nowej
  169.90 PLN 199.90 PLN
Najniższa cena z 30 dni: 169.90 PLN
Rabat 0 %
Ostatnie sztuki

Produkt dostępny w sklepie
Dodaj do koszyka

Koszty dostawy
0.00 PLN - Darmowa dostawa InPost: paczkomat 24/7 !!! (>390pln)
0.00 PLN - Darmowa dostawa Kurier: DHL !!! (>390pln)
0.00 PLN - Odbiór osobisty (Warszawa)
14.90 PLN - InPost: paczkomat 24/7
24.90 PLN - Kurier: DHL
36.90 PLN - Kurier: UPS
45.00 PLN - Poczta Polska: Pocztex Ekspres 24
Liczba osób, które chcą mieć tę grę: 25

Produkty rekomendowane dla Ciebie

Ziemia (edycja polska)
  162.90 PLN 219.95 PLN
Dominant Species: Władcy Oceanu
  249.90 PLN 399.95 PLN
Kroniki Zamku Avel: Nowe Opowieści
  119.90 PLN 169.95 PLN
SCYTHE (edycja polska)
  309.90 PLN 399.00 PLN
Jest to samodzielna gra. Inne produkty z tej serii Listy z Whitechapel >>
Producent
Galakta
Seria
Listy z Whitechapel
Dział

gry planszowe

Kategorie sklep

gangsterzy

kooperacyjne

przygodowe (RPG)

Kategorie świat
blefowanie (Bluffing)
dedukcyjne (Deduction)
kryminały (Murder/Mystery)
post-napoleońskie (Post-Napoleonic)
Kod producenta
5907506208839
Numer katalogowy
1633
Mechnika
gra zespołowa (Team-Based Game)
ruch z punktu do punktu (Point to Point Movement)
tajna jednostka (Secret Unit Deployment)
ukryty ruch (Hidden Movement)
zapamiętywanie (Memory)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 14 lat
Liczba graczy
od 2 do 6 osób
Czas gry
od 90 do 90 min.
Edycja
1
Rok premiery
2011
Rok wydania
2023
Autor
Gabriele Mari
Nazwa oryginalna
Letters from Whitechapel
Ocena na BGG
7.38
Pozycja na BGG
303
Poziom trudności
2.65 na 5
Pudełko zawiera
1 instrukcja
1 plansza do gry
5 arkuszy policji
4 Listy Kuby Rozpruwacza
5 żetonów Szefów Dochodzenia
5 żetonów Ruchów Specjalnych
16 drewnianych znaczników
12 drewnianych pionków
1 zasłonka Kuby Rozpruwacza
1 bloczek arkuszy ruchu Kuby Rozpruwacza
27 plastikowych znaczników
Pudełko 29.5 x 29.5 x 7.5 cm
Pudełko wymiary
29.5 x 29.5 x 7.5 cm
Waga około
1.58 kg
Listy z Whitechapel
Listy z Whitechapel samodzielna gra
  169.90 PLN 199.90 PLN
Listy z Whitechapel: Drogi szefie
  95.00 PLN 129.95 PLN
 
Zdjęcia gry pochodzą z serwisu BoardGameGeek, mają one tylko i wyłącznie charakter poglądowy szeroko rozumianej gry a nie konkretnego produktu.
Zdjęcia mogą przedstawiać modyfikacje gry, dodatki, rożne wersje lub rozwinięcia, różniące się od oferowanego produktu.

Ciemne zaułki, zamglone bramy i labirynt ciasno ułożonych budynków. Oto dzielnica Whitechapel !

Gdzieś tam, w mroku skrywa się zakapturzona postać. Nikt tak naprawdę nie wie, kim jest, ani dokąd zmierza. Wszyscy są pewni, że nie jest wymyślona. Pozostawione na ulicy ciało kobiety z poderżniętym gardłem nie jest złudzeniem. Policjanci już są na miejscu i szukają śladu. Na próżno. Sprawca jakby rozpłyną się z mgłą.

Oto „Listy z Whitechapel”. Kooperacyjna gra o blefie i dedukcji, oparta o legendę Kuby Rozpruwacza. Przy ogromnej planszy zasiada od 2 do 6 graczy. Wyznaczają spośród siebie Kubę Rozpruwacza, ten wybiera jedną lokację na planszy- to będzie jego stała kryjówka. Reszta wciela się w detektywów idących śladem mordercy. Jeśli w ciągu 4 nocy Złoczyńcy uda się dokonać pięciu morderstw wygrywa, jeśli zostanie złapany zwycięzcami stają się policjanci. Jak przebiega rozgrywka? Tura gry „Listy z Whitechapel” jest podzielona na dwie części- „Piekło” i „Polowanie”. Pierwsza rozpoczyna się od tego że Kuba Rozpruwacz rozkłada na wyznaczonych miejscach żetony Nieszczęśnic (kobiet, na które poluje). Pięć prawdziwych i dwa fałszywe. Następnie Policjanci robią to samo z żetonami patroli. Część „Piekło” ma odzwierciedlić przygotowanie zbrodni. Gdy wszystkie żetony obu stron leżą na planszy, Rozpruwacz ujawnia prawdziwe lokacje Kobiet. Teraz przychodzi noc i albo Kuba podejmuje się zabicia, albo czeka. Jeśli wybierze drugą opcję, policjanci muszą przesunąć Pionki Kobiet o jedno pole. Jeśli Kuba zabije, rozpoczyna się drugi etap –„Polowanie”. Wybrana Nieszczęśnica jest usuwana z planszy, a na jej miejscu pojawia się Znacznik Zbrodni. (pozostałe kobiety również znikają). To pole jest traktowane jako aktualne miejsce pobytu Kuby- gracz nim sterujący zapisuje je sobie w specjalnej tabeli za zasłonką. Następnie będzie się bezszelestnie poruszał o jedno pole w swojej turze, każde miejsce pobytu skrupulatnie notując na kartce. Podczas gdy policjanci będą próbowali złapać mordercę nim ten dotrze do swojej kryjówki. Ma na to 15 tur. Ruchy wykonujemy na przemian- Kuba, i każdy z detektywów. Dodatkowo, stróże prawa mogą zadeklarować dwie akcje- Szukanie Śladów lub Aresztowanie. Pierwsze polega na sprawdzeniu jednego z pól- jeśli numerek pola widnieje w jakimkolwiek miejscu w tabelce Kuby, ten kładzie na nim znacznik Tropu. Teraz policjanci mają punkt zaczepienia- tej nocy Rozpruwacz tu był. Ale czy jeszcze jest? Jeśli dedukując po śladach lub intuicji podejrzewamy, że morderca znajduje się na jakimś polu, możemy zadeklarować akcję Aresztowania. Jeśli detektywi mają racje i przyłapali tam Kubę gra się kończy zwycięstwem Prawa. Jeśli nikogo tam nie ma, Kuba nie udziela żadnej informacji.

„Listy z Whitechapel” to świetna pozycja przesycona klimatem jesiennej, londyńskiej nocy. Brak jakiejkolwiek losowości wyklucza chaos i przypadkowe spotkanie. Tu liczą się tylko sprawnie pracujące szare komórki, umiejętność kalkulacji i zdolność przewidywania ruchów przeciwnika. Dodatkowo, „Listy z Whitechapel” posiadają warianty urozmaicające grę i podnoszące poziom trudności, jak „ruchy specjalne”, fałszywe ślady, czy właśnie tytułowe listy, które Kuba Rozpruwacz po sobie pozostawił….